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Tema: Rendering Occlusion

  1. #1
    Administrador y fundador. Avatar de 3dpoder
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    Apr 2002
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    Rendering Occlusion

    Rendering Occlusion
    by Magic Wand, magicwand3d.blogspot.com




    Hai Friends,

    Today we are going to explore the rendering Arena. Before that I assume that u will be having a basic knowledge of 3ds Max and its Mental Ray Rendering. In fact if we are using 3ds Max as our tool, its very much easy to Render the Occlusion pass alone, lets see how.

    * First Set the Scene, and use Mental Ray as you Rendering Engine

    Open the Material Editor and Select one Empty slot; we are going to use a Mental ray material for our purpose. From the 'Standard' button access Mental ray Material as I shown below



    After getting the desired Material, we are going to use a very powerful utility supplied by Mental ray, the Ambient/Occlusion Material. Actually its very easy, I will show you how...



    Apply the Ambient/Occlusion Material to the 'Surface' of our Mental ray material. After that u will get a property window for editing the Occlusion parameters like the one I shown below



    Not much values to edit, only the 'Samples' matters, more number of samples means more quality for your rendering, we can go for 300 here.

    Next thing is applying the Created Material to the Rendering, let's see how.



    Open the Rendering Menu by pressing F10, from the 'Processing' tab, access the Material Override button. In the meantime open the 'Material Editor' also. From the material Editor, drag the newly created Mr Material to the Material Override button…You are done. Now Render your scene and see the Mr Occlusion in its full bloom…

    Have a great day….



    This is the final result I get…



    Miniaturas adjuntadas Miniaturas adjuntadas Rendering Occlusion-occlusion1.jpg   Rendering Occlusion-occlusion2.jpg   Rendering Occlusion-occlusion3.jpg   Rendering Occlusion-occlusion4.jpg  

    Rendering Occlusion-occlusion5.jpg  
    Si vas a subir un trabajo al foro, hazlo adjuntando la imagen, archivo, vídeo o lo que sea, no publicando enlaces de otros sitios. http://www.foro3d.com/f45/forma-correcta-de-insertar-imagenes-y-archivos-en-nuestro-mensaje-98930.html

    |Agradecer cuando alguien te ayuda es de ser agradecido|

  2. #2
    Senior Member Avatar de el aprendiz 3d
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    443

    Respuesta: Rendering Occlusion

    Todo muy bueno, pero para que sirve esta técnica. Supongo que luego se "mezcla" con otro render. Alguien me puede aclarar cual es el objetivo de esta técnica o si el resultado que se muestra aquí es la intención final.
    JFGI

  3. #3
    Senior Member Avatar de infograph3d
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    Respuesta: Rendering Occlusion

    Hola, es un sencillo material que mezcla dos colores (zonas) un color para las zonas de las aristas donde choca con otro objeto y un segundo color para las zonas alejadas, o intermedias, las zonas planas de la geometría, caras, etc...

    y la utilidad, pues la que le quieras dar tú, ya ves que puede tener muchas posibilidades, desde hacer mapas de suciedad (esa mugre en los rincones jeje)

    O imitar el efecto de la luz en las zonas donde entre objetos no suele llegar a iluminar, se mezclan la oclusión ambiental, juntandose con la radiosidad en estos puntos. (en el tutorial de arriba no se ve nada bien el efecto en gran medida)
    Suele ser un render que haces aparte del original, o render normal, como quieras llamarlo, y en el programa de edición que uses, Photoshop, after, etc... montarlo como una capa en modo multiplicar o en canal alfa.
    Ya que es un render en blanco y negro, que tu puedes ajustar.

    un saludo.
    Última edición por infograph3d; 13-02-2010 a las 14:42

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