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Tema: Cristal Policia

  1. #1
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    3dsmax Cristal Policia

    Hola ktal? necesito hacer un cristal como los que tienen la policia, que por un lado vea lo que hay delante y por el otro sea un espejo, el motor de render vray, gracias es urgente....

  2. #2
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    Re: Cristal Policia

    supongo que será por una animación?...porque de no ser así es más simple de lo que piensas,al menos creo yo,...te haces dos cristales....uno un espejo, y el otro un vidrio con mucho fog...
    a ver si explicas algo más la escena...ya que esos vidrios dependen totalmente de la condicion de luz del lugar a cada lado.recuerda que si el lado que no tiene espejo esta muy iluminado del otro lado se reflejara muy poco....

    saludos

  3. #3
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    Exclamation Re: Cristal Policia

    si es por una animacion....te paso una imagen los cristales son los que stan de color rojo....por un lado es espejo y por el otro veriamos el video worl....
    Miniaturas adjuntadas Miniaturas adjuntadas Cristal Policia-01.jpg  
    Última edición por 21; 04-10-2005 a las 16:42

  4. #4
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    Re: Cristal Policia

    no sé mucho al prespecto, pero aplicandole un unwrap, desdoblando la malla de los espejos y luego aplicarle id's a cada cara de la malla para luego aplicarle una textura de de espejo a una cara y una de vidrio con el fog alto creo que se soluciona, sin necesidad de hacer dos vidrios.
    ARQUITECTURA; Un estilo de vida o una vida con estilo.....

  5. #5
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    Re: Cristal Policia

    aca hablan un poco del modificador unwrap, espero te ayude http://www.foro3d.com/showthread.php?t=11374
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  6. #6
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    Re: Cristal Policia

    Esto ... me estais dejando alucinado ... ... ¿ es que nadie conoce lo que es un material de 2 caras? Como os complicáis la vida a veces ...
    En XSI se llaman "Front/Back", o algu así (en max, ni idea, investiga un poco en su ayuda, F1). Es para aplicar 2 materiales a un mismo poligono, pero de forma que uno se vea cuando miras el poligono por delante y el otro cuando se vea por detrás.

    Quel XX's (... ...)

  7. #7
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    3dsmax Re: Cristal Policia

    En Max se llama Bouble Sided

    Double-Sided Material
    Material Editor > Type button > Material/Map Browser > Double-Sided


    On the right, a double-sided material creates a pattern for the inside of the trash can.

    The Double-Sided material lets you assign two different materials to the front and bak faces of an object.

    Note: If even one sub-material has its shading set to Wire (see Shader Basic Parameters Rollout), the entire material displays and renders as a wire material.

    Procedures
    To create a double-sided material:

    Activate a sample slot in the Material Editor.

    Clik the Type button.

    In the Material/Map Browser, choose Double-Sided and then clik OK.

    A Replace Map dialog is displayed. This dialog asks whether you want to discard the original material in the slot, or retain it as a sub-material.

    The Double-Sided material controls let you choose the two materials, and the translucency of the material overall.

    To choose the outer material:

    Clik the button labeled Facing Material.

    The parameters for the sub-material are displayed. By default, a sub-material is a Standard material with Blinn shading.

    To choose the inner material:

    Go bak to the parent material (parameters for the Double-Sided material).

    On the Double-Sided Basic Parameters rollout, clik the button labeled Bak Material.

    The parameters for the sub-material are displayed. By default, a sub-material is a Standard material with Blinn shading.

    To make the material translucent:

    Set Translucency to a value greater than 0.

    The Translucency control affects the blending of the two materials. When Translucency is 0, there is no blend. When Translucency is 100.0 percent, the outer material is visible on inner faces and the inner material is visible on outer faces. At intermediate values, the specified percentage of the inner material "bleeds through" and is visible on outer faces.

    Interface

    Translucency—Sets the amount that one material shows through the other. This is a percentage that can range from 0.0 to 100.0. At 100 percent, the outer material is visible on inner faces and the inner material is visible on outer faces. At intermediate values, the specified percentage of the inner material "bleeds through" and is visible on outer faces. Default=0.0.

    You can animate this parameter.

    Facing Material and Bak Material—Clik to display the Material/Map Browser and choose a material for one side or the other.

    Use the chek boxes to turn the materials on or off.
    ARQUITECTURA; Un estilo de vida o una vida con estilo.....

  8. #8
    Senior Member Avatar de Quel
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    Re: Cristal Policia



    Quel XX's (... ...)

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