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Tema: 3ds Max 8 Service Pack 2

  1. #1
    Aprendiz de Blender Avatar de Derbiii
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    3dsmax 3ds Max 8 Service Pack 2

    Por ahí anuncian el Service Pak 2 para el que le interese.

    http://usa.autodesk.com/adsk/servlet...linkID=5573636

    Un saludo.
    MIGÜEB

    Keith Lango:
    Estos son sólo trucos, no reglas. La única regla es la animación: ¿luce bien?
    Sí la respuesta es sí, entonces el truco es bueno. Si no, el truco es malo.

  2. #2
    Marqués de Carabás Avatar de alberizo
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    pero que es esto, empieza a oler a mocosoft, el otro día empecé a pensar en hacerme libre y pasarme a linux, a blender, y dejarme de todo esta mierdecilla, entre el Windows Vista y los SP pack´s me empieza a dar miedo. Quizás empiece a ser el decaimiento de Windows, x cierto habéis buscao "Linux" en google, que teme mocosoft, a caso no decía que no tenían miedo, pues parece que la competencia esta dándole duro. Yo si algún linuxero se anima a hacer un tutorial de CVS me paso a blender, Caronte animate y deja un poco las navecitas.

    Edito: - Perdón, siempre asocio lo libre a linux, también existen las cosas libres en Windows -

  3. #3
    Megalodon... Avatar de Ballo
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Alberizo todos los programas hacen lo mismo cuando acumulan errores y da las gracias de que aquí Autodesk no te cobre. :D
    Aqui quiero poner una imagen bonita de mi pagina, pero no puedo...ojete.

  4. #4
    Marqués de Carabás Avatar de alberizo
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    ni aun siendo pirata? eso me gusta más que microsoft, que yo los SP de Windows solo los e visto en imagenees jajjaja y ni los quiero ver, que las veces que intente actualizar el frameworque al 1.1 me quede sin equipo, y me a pasado 3 veces, así que cuando veo las palabras SP huyo prefiero malo conocido que bueno x conocer.

  5. #5
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    A mi me parece bien, el tema de los errores es algo asumido en el proceso del software, y mientras no cobren por los SP...

    Esperemos que traiga mejoras. Voy a echarle un ojo al README ;-)

  6. #6
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Para quien le interese (Por cierto no hace falta instalar el SP1 primero, si instalas este trae lo nuevo más lo del SP1):

    Issues addressed by this Service Pack:

    3RD PARTY
    • Crash when performing a File/Reset on a scene with Brazil materials (SP 2).

    BATCH RENDER
    • Pixel aspect ratio is now saved properly with the file (SP 1).

    BIPED
    • Issues with retaining Figure Mode have been resolved (SP 1).
    • Pasting an animated pose onto a trak with no keys now functions properly (SP 1).
    • Footstep Mode issues with the walque cycle have been corrected (SP 1).
    • You can now set Quaternion keys for the nek of the biped (SP 1).
    • A crash related to changing tracks to Euler and then exiting figure mode (SP 1).
    • An issue relating to Physique and Twist links whereby the skin is corrupted after saving then re-opening scene. This has been resolved (SP 1).
    • Biped problem in pelvis while in figure mode (SP 2).
    • Fixed keyframe interpolation changes (SP 2).
    • Crash when using Clear Animation on bipeds from previous versións of max (SP 2).
    • Crash when performing create collection, copy posture, undo, redo all. (SP 2).
    • Hand transforms transfer into figure mode. (SP 2).

    CLOTH
    • Crash when adjusting density in Cloth Garment modifier (SP 2).
    • Crash with Cloth when adding instanced geometry (SP 2).

    CONTROLLERS
    • In max 8 there was a new functionality (see trackview controller menú -> Ignore/Respect animation Range) that allowed users to specify the range of a parametric controller.
    However, the noise controller was not supported. This has been corrected (SP 1).

    DIRECT X
    • CheckVertex regression in DirectX (SP 2).
    • Incorrect normals display for normal bump map when no bitmap is used (SP 2).
    • Crash when editing .fx files used by the material editor (SP 2).
    • Unreadable material libraries because they contain DirectX materials (SP 2).
    • Crash in CheckVertex in DirectX (SP 2).
    • Undesirable changes in .fx files display (SP 2).

    DISPLAY
    • Out-of-memory crash on viewport background when zooming in too close (SP 2).
    • Out of memory crash when using grid snaps is now addressed (SP 2).
    • Grid Snaps now function for sub-divided grid spacings (SP 1).

    EDIT SPLINE
    • Accuracy refining using grid snap is fixed, however camera and perspective views are not recommended for this workflow (SP 1).

    FILE I/O
    • The plugin.ini file being re-ordered at startup (SP 2).
    • Saving an OpenEXR overwriting a locked file is now fixed (SP 1).

    HAIR
    • Crash when rendering Hair using mental ray (SP 2).
    • Hair and 32-bit virtual frame buffer incompatibility problem when using mental ray (SP 2).
    • A crash involving spline hair and sub-object mode has been repaired (SP 1).

    LOAD/SAVE ANIMATION

    • Previously in 3ds Max 8, saving an animation where one or more of the controllers had a note trak sub controller would cause a crash - this has been fixed (SP 1).
    • A known issue in the retargeting roll-out of the mapping dialog, related to changing current/incoming chains in a previously saved xmm file has been resolved (SP 1).
    • Previously the following maxscript command did not work; loadSaveAnimation.loadAnimation "c:\\ProgramFiles\\Autodesk\\3dsmax8\\animations\\ test.xaf" $'Sphere01'.
    This has now been corrected (SP 1).

    MATERIAL EDITOR

    • A crash relating to adjusting a bitmap's Placement setting has now been fixed (SP 1).
    • A crash related to enable DX Display of Standard Material and then clicking “Show Map in Viewport” has been fixed (SP 1).

    MAX SCRIPT
    • Get/Set ActiveX methods discrepancy in MaxScript (SP 2).
    • An issue relating to the mousetrak function giving an undefined error message has now been fixed (SP 1).
    • An issue related to adding a position script controller to an object via maxscript, then receiving a system exception has been fixed (SP 1).
    • Previously in 3dsmax 7 the drag and drop to viewport of a script that contained errors, would spawn a maxscript edit window with the erroneous line highlighted. This was not the case in 3dsmax 8, this has now been corrected (SP 1).

    MENTAL RAY

    • Artifacts rendered by raytracing inside of a mix map with mental ray (SP 2).
    • Artifacts on face-mapped objects with missing texture coordinates when rendering with mental ray (SP 2).
    • Light maps with artifacts on seams when using mental ray (SP 2).
    • Crash when user logs off from an account used by satellite rendering (SP 2).
    • Known artifact issues with Double Sided, Top/Bottom and Blend materials have been resolved (SP 1).

    MESH SMOOTH MODIFIER

    • Crash involving reactor cloth and mesh smooth “Render Iterations” is now fixed (SP 1).

    MOTION MIXER

    • Issue that did not allow 3ds Max 7 .mix files to be loaded in 3ds Max 8 has been fixed (SP 1)

    MORPHER MODIFIER

    • Crash relating to swapping morph channels and undoing/redoing the operation has now been fixed (SP 1).

    PARTICLE FLOW
    • Crash when moving a Particle Flow emitter that was created while holding Control key (SP 2).
    • Crash when creating a non-dimensional Particle Flow source (SP 2).

    RENDERING
    • Changes in QuickTime settings prior to rendering were ignored (SP 2).
    • Crash when saving a scene that contains batch render data (SP 2).

    NETWORK RENDERING
    • Duplicate material dialog popping up when net rendering through command line a scene that restores scene states. (SP 2)
    • Not being able to submit a batch render job with a render preset in a UNC location (SP 2).
    • An issue relating to corruption of files when saving a scene that makes use of Net Renderer has been fixed (SP 1).

    RENDER TO TEXTURE
    • Failure when changing output paths with Render to Texture Strip Render (SP 2).

    SCRIPT CONTROLLER

    • An issue involving script controller variables loosing connection when controller targets are changed has been fixed (SP 1).
    • A crash related to saving and loading a script then undoing has been fixed (SP 1).

    SDK

    • SetBipedRot not working in Pose mode for feet, clavicles and fingers (SP 2).
    • Crash involving the compiled SDK sample file IGameExporter.vcproj and DX materials has now been fixed (SP 1).

    SKIN
    • Reverting to previous Bone Affect Limit value has been resolved. (SP 2)
    • Update problems with vertex Abs Weight spinner has been addressed (SP 2).

    TRACKVIEW
    • Crash in trackview due to a GDI objects leaque (SP 2).

    UV UNWRAP
    • Unintialized code in texture lookup table no longer crashes the software (SP 2).
    • Fix for crashing when opening Edit UV’s dialog after performing a sub-object selection. (SP 2).
    •A fix was included that allows unwrap to open a multi-sub-object material that contained a "None" material (SP 1).
    • A bug, where changes to mapping at the face sub-object level were lost when a selection change was made, has been fixed (SP 1).

    VERTEX PAINT MODIFIER
    • The icons for Brush Presets in the Vertex Paint Modifier are now displayed on French and German OSs correctly (SP 1).

  7. #7
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Juo jo, menos mal que A:M tiene bugfixes cada 1-2 semanas.

  8. #8
    Megalodon... Avatar de Ballo
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Normal con lo que peta el A:M.
    Aqui quiero poner una imagen bonita de mi pagina, pero no puedo...ojete.

  9. #9
    Senior Member Avatar de Birkov
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    Angry Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Pues yo acabo de instalar el SP2 del MAX y ahora se me queda petado el MAX al intentar arrancarlo, tsk, stk, toca volver a instalar
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  10. #10
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    lo he instalado, y no problem.

    Birkov... algo mal tendrás en tu Max o windows.

  11. #11
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Birkov... ¿No habras instalado el SP2 "directamente" (sin instalar el SP1), y sin tener el SP2 de Windows XP? Es que para cualquiera de los SP de 3ds max hace falta tener el SP2 de XP...

    Lo sé por experiencia propia, yo instalé el SP1 de 3ds max 8 sin tener el SP2 de Windows XP y tampoco se me iniciaba el 3ds max, instalé el SP2 de Windows XP y todo arreglado.

    Saludos.

  12. #12
    Senior Member Avatar de Birkov
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    Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Pues sí, instalé el SP2 del MAX en un equipo con WindowsXP con SP1, a ver si por la tarde puedo y pruebo a instalar el SP2 del MAX en otro equipo que sí tiene instalado el SP2 de Windows, ya os contaré
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  13. #13
    Senior Member Avatar de Birkov
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    Thumbs up Re: 3ds Max 8 Service Pack 2

    Bingo el problema es que no tenía instalado el SP2 de Windows, probé en otro ordenador y funciona perfectamente, por cierto no hace falta instalar el SP1 del MAX, no lo hice y funciona bien.


    Saludos
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