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Tema: Blender 2.37 :: Release y avances

  1. #1231
    Senior Member Avatar de ElNonoDelPuerto
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Y hablando de todo un poquito...
    ¿Donde fué a parar el Decimator?
    Tambien lo han quitado de en medio,¿no?

  2. #1232
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por nono
    Y hablando de todo un poquito...
    ¿Donde fué a parar el Decimator?
    Tambien lo han quitado de en medio,¿no?
    Creo que esto fué solo un plugin, no me consta que lo quisiesen sustituir por el actual decimator...?

  3. #1233
    Senior Member Avatar de ElNonoDelPuerto
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Actual decimator?
    ¿Es que lo tiene?
    La verdad que yo no se lo veo por ningún lao.

  4. #1234
    Senior Member Avatar de sangio
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Esta entre los modificadores
    Junto con subsurf
    Trabaja en lo que te gusta y y nunca mas trabajaras, todo sera Diversión !!!!

  5. #1235
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Solo decir que me ha encantado el pequeño detalle que cuando juntas dos partes (por ejemplo una ventana de IPO y una de 3d) te sale una flechita para indicar con cual te quieres quedar :D

  6. #1236
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    - CTRL+clik in EditMesh now extrudes selection. If no selection, it adds
    a new vertex. Try it on a full selected monkey. Fun!

    - CTRL+clik now alos adds the new stuff aligned with the view, as if you had translated it to the mouse cursor. Only new vértices are added with respect to 3D cursor location.

  7. #1237
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    Blender Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por sangio
    Esta entre los modificadores
    Junto con subsurf
    Gracias
    La verdad que ahí, no había mirado.

  8. #1238
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Solucionado
    Última edición por Pinucset; 23-10-2005 a las 00:09

  9. #1239
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Ese fallo ya lo había detectado un colega hace unos días, pero no informé, en vista del éxito que tuve con el último "report".

    Pinucset, prueba esta forma más corta a ver si te falla igual, el problema parece estar en el "remove doubles" si esta en modo "solido" (z)

    - al cubo que te sale inicialmente, le pones un modificador mirror.
    - extruyes una arista al menos, y la dejas "en su sitio".
    - "modo solido"
    - seleccionas los vértices y "delete doubles"

    . crashhh

  10. #1240
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Nueva compilación:

    Ahora extruir las aristas o las caras es tan fácil como los vértices.

    O sea: CRTL+Click

    http://www.blender.org/forum/viewtop...c3bcb862fd823e
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  11. #1241
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    New: Option to show the paths of Bones over time.

    In PoseMode, press Wkey or use the Pose pulldown menú. It calculates the positions of all selected Bone end points, over the time as indicated with the Scene start/end frame. This then is drawn as a path, with little blak dots on every frame, and a white dot on every 10 frames.

    Paths are not saved in files, and not calculated automatic yet on changes.

    To make this relative fast, but alos reliable, I had to add a new method in the Dependency graph system, to find exactly (and only) these parents of an Object that influence its position. This is needed because the path should show the actual global coordinates of the entire animation system.
    ---------------------------
    Another useful tool for efficient usage of WeightPaint:

    Press SHIFT+LMB, and it shows a menú with all Vertex Groups the vértices of the indicated face has, alos allowing selection of Groups.
    ---------------------------
    New: Hotkey/menú access in 3D window to add constraints. Works in PoseMode as well as for Objects. Hotkey: CTRL+ALT+C (bit clumsy I know, but I like to use the Ckey).

    Constraints are added to the active Object or Bone.
    Based on selection context, the menú has three versións:

    Pose Mode:
    - if another bone is selected, bone becomes target
    - else if another Object is selected, Object becomes target
    - else it adds a new Empty as target Object Mode
    - if another Object is selected: Object becomes target
    - else it adds a new Empty as target

    Same works this way now for CTRL+I, "Add IK".

    To be solved: ALT+C in PoseMode is "Clear Constraints", but in Object Mode it does "Convert" still...
    --------------
    The ctrl+clik extrude now calculates a rotation, so you can do wild quik modeling!
    It detects the rotation based on the average of all half-selected edges and the extrude vector. The first rotation might go wrong on extruding parts of very irregular shapes, but in general it does it fine. Of course, single vertex clicking or entire shape clicking doesn't rotate.
    Última edición por pedropp; 23-10-2005 a las 23:06

  12. #1242
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por pedropp
    New: Option to show the paths of Bones over time.

    In PoseMode, press Wkey or use the Pose pulldown menú. It calculates the positions of all selected Bone end points, over the time as indicated with the Scene start/end frame. This then is drawn as a path, with little blak dots on every frame, and a white dot on every 10 frames.

    Paths are not saved in files, and not calculated automatic yet on changes.

    To make this relative fast, but alos reliable, I had to add a new method in the Dependency graph system, to find exactly (and only) these parents of an Object that influence its position. This is needed because the path should show the actual global coordinates of the entire animation system.
    ---------------------------
    Another useful tool for efficient usage of WeightPaint:

    Press SHIFT+LMB, and it shows a menú with all Vertex Groups the vértices of the indicated face has, alos allowing selection of Groups.
    ---------------------------

    New: Hotkey/menú access in 3D window to add constraints. Works in PoseMode as well as for Objects. Hotkey: CTRL+ALT+C (bit clumsy I know, but I like to use the Ckey).

    Constraints are added to the active Object or Bone.
    Based on selection context, the menú has three versións:

    Pose Mode:
    - if another bone is selected, bone becomes target
    - else if another Object is selected, Object becomes target
    - else it adds a new Empty as target Object Mode
    - if another Object is selected: Object becomes target
    - else it adds a new Empty as target

    Same works this way now for CTRL+I, "Add IK".

    To be solved: ALT+C in PoseMode is "Clear Constraints", but in Object Mode it does "Convert" still...


    EXCELENTE...

    Mmm... que placer ver como desde la 2.37 hasta la 2.40 han hecho toda la animación nueva, según leí en el InfoCenter la parte del código de blender de la animación era tan malo, sucio y horrendo que era imposible trabajar sobre él. Y por este motivo se ha quitado todo y vuelta a empezar.

    Espero que no paren aquí las mejoras de la animación, aún así creo que la animació en Blender tiene un buen nivel ahora :D

  13. #1243
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Me atreveria a decir que todo el código esta guarro... xD

  14. #1244
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    uy, el cambio del extrude CTRL+clik rota es divertidísimo

  15. #1245
    BlenderAdicto Avatar de 8tintin
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por pedropp
    uy, el cambio del extrude CTRL+clik rota es divertidísimo
    ¿Cómo que rota?

    Por cierto, el wikiblender esta caído (no el mediawiki), ¿de dónde sacais ahora la información? ¿de las compilaciones que van colgando?

    Saludos.

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