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Tema: Blender 2.37 :: Release y avances

  1. #1366
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Ay que bonitoo:

    http://www.blender3d.org/cms/New_Par...s_a.721.0.html

    Saludos

    malefico.

  2. #1367
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    Blender Re: Blender 2.37 release y avances

    waaa muy bueno lo de las partículas , va para arriba Blender

  3. #1368
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Finished hair strand render project (well, for release), alos with a good doc;

    Hair Strand Rendering

    - added width control for strands
    - made tangent (anisotropic) render an option
    (so you can render strands more solid, like metal/wood)

    Also:
    - ALT+A anim playbak with static particles made cursor flashing

  4. #1369
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    OSTIAAAA!

    No se si habéis leído esta noticia en el blog de orange http://orange.blender.org/blog/get-a-haircut

    La leche!



    Dicen que tmb. quieren hacer mejoras en los materiales (en breve) :D

  5. #1370
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    No me convence todavía, no me convence todavía, pero ya llegara, estoy viendo grupos aislados de pelambreras que no aporta nada de realismo (en la parte de las patillas).

    ¿qué shazamí el peine de AM no nos lo quita nadie.

  6. #1371
    Administrador Avatar de SHAZAM
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por Leander
    No me convence todavía, no me convence todavía, pero ya llegara, estoy viendo grupos aislados de pelambreras que no aporta nada de realismo (en la parte de las patillas).

    ¿qué shazamí el peine de AM no nos lo quita nadie.
    Si seño , tenemos un peine y cepillo que pa' qué (aunque a mi solo me servirían para la coleta

    ...
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  7. #1372
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por Leander
    el peine de AM no nos lo quita nadie.
    Yo no he visto el peinado de A:M y supongo que estará muy bien por la experiencia que tiene, pero el de Blender por curvas en tiempo-real (último CVS) también es muy sencillo y rapido.

    Qué ganas tengo de acabar el curro de las navecitas y ponerme con personajes
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  8. #1373
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Revision of NLA stride option.

    Previously, using the "Stride Bone" tried to get that Bone motionless on the path by correcting the internal time of the Action. This however caused too many problems, especially with irregular walks.

    The new system alos tries to keep the Stride Bone motionless, but this by moving the entire armature, and not changing the timing of the Action. Give much nicer results.

    To make editing Strides easier, I've added a new option in the NLA panel to disable the path. This way you can quickly switch to editing the action itself (keying the stride bone) and viewing the result.

  9. #1374
    Senior Member
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Perdonad por el off topic pero, ¡¡que guapa eres Pedropp!! (...ainss)
    Un saludo.
    Última edición por elGordo; 16-11-2005 a las 10:39
    Cuiño, cuiiiiño!!!!

  10. #1375
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Ja, Ja, Ja...
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  11. #1376
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    <festival del offtopic: ON>


    Ay, natalie, natalie ....





    <festival del offtopic: OFF>
    Última edición por pedropp; 17-11-2005 a las 14:57

  12. #1377
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Hay un festival de Off-topic! Todos aquí! Ya habrá tiempo de pedirle perdón a Luroc después!

  13. #1378
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    New Constraint option for Pose: "Local" Copy Location/Rotation.

    The locality is restricted to action or user-transform only. Or as it goes in the code now: by setting a constraint local, it executes the constraint before it calculates the influence of Action or user transforms.

    ALso note that this works in Evil Eulerians. Meaning that when you only want to copy the X,Y or Z compenent of a euler, it can give unpredictable results when the other euler values are set, this because euler axis rotations work on top of each other.

    Matt Ebb 2005/11/16 17:03:01 CET

    Added a slíder to control camera passepartout darkness in camera edit buttons.

    Ton Roosendaal 2005/11/16 22:58:49 CET

    Special Orange request; support for SoftBody Goal weights for Lattices.
    Animating detailed clothes with softbody becomes messy, so now we'll
    try it this way.

    It simply uses the W (weight) value, as already available in each Lattice
    Point. Only had to make it editable;

    - NKey panel
    - or press W in editmode

    Further there's a minimalistic W button in the softbody Panel!

    .
    Última edición por pedropp; 17-11-2005 a las 01:43

  14. #1379
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    Blender Re: Blender 2.37 release y avances

    Aquí tenéis un buen ejemplo de partículas con curvas formando trenzas.

    http://orange.blender.org/wp-content...ids2.blend.zip
    Miniaturas adjuntadas Miniaturas adjuntadas Blender 2.37 :: Release y avances-braids.jpg  

  15. #1380
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    Blender Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por ton (Ton Roosendaal) 2005/11/17 12:40:58 CET

    Log:
    Another Orange sneak-in feature: SoftBody support for Curves & Surfaces.

    Well, it already worked a bit, but without weight options or edge
    stiffness. You now can set the weights using the "Properties" Panel in
    the 3D Window (allows múltiple selections too) or with Wkey in Edit Mode.
    Bezier curves have this too.

    NOTE: Lattice SoftBody Goal created yesterday won't work anymore!
    I've had to recode weight support for Nurbs Points, using a new weight
    variable... this because the existing W variable was in use for Nurbs
    already. Alos Lattices have this new Weight variable, so the code is nice
    uniform. Sorry for the artists who already created complex Lattices...

    NOTE2: Surface Objects don't support edge stiffness yet

    NOTE3: I've removed ancient screen coordinates from the Bezier struct,
    which makes - even with added weight and padding - the struct smaller!

    Demo file:
    http://download.blender.org/demo/tes..._lattice.blend

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