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Tema: Blender 2.37 :: Release y avances

  1. #1381
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Aquí esta la nueva compilación con las nuevas mejoras:
    http://www.blender.org/forum/viewtop...0767128488f82c

    Sobre todo el pelo ahora se ve mejor y renderiza mucho más rapido.
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  2. #1382
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Por dios! Cuanto madrugamos últimamente!
    Descargando!!!
    Gracias y un saludo.
    Cuiño, cuiiiiño!!!!

  3. #1383
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por elGordo
    Por dios! Cuanto madrugamos últimamente!
    Descargando!!!
    Gracias y un saludo.
    Si, pero no es por placer

    P.D: Sigo buscando la forma de vivir sin trabajar, pero no la encuentro
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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  4. #1384
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Con lo fácil que es trabajar sin vivir...

  5. #1385
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Finally switched to porting UI stuff from tuhopuu!

    This commit is based on the patch & cool design work of Matt. It includes the new Lamp drawing style, and replaces the Object center dots with a similar styled OpenGL drawn dot.

    Important side-note is that removing the old glDrawPixels() for centers or lamps will not only make Blender faster, but alos prevents crashing on a couple of cheaper 3d cards (as reported for S3 and Intel on-board cards)

    Notes:
    - The new default only draws Object centers when selected or active. If you like to see them always, use the View Properties Panel. You can alos save that in the .B.blend
    - The size for centers (and lamps) is in the User settings "View & Controls"
    - Unselected Lamps, and their offset lines from zero Z, are drawn in a new Theme color

    Changes and additions in Matt's patch:
    - Lamps and centers are drawn fixed size, in pixels. Alos the 'sun' lamp
    draws screen aligned now.
    - Center dots now alos draw in blue to denote Library linkage or to show
    that an Object has been linked to other scenes.
    - When objects are empty (no vértices) they will always draw a center dot.
    Otherwise these objects would never be selectable anymore!
    - Added theme setting for center size, and initialization
    - Removed the old redundant code for drawing centers
    - Cleanup of drawing routines, made center dots faster
    - Started removing calls to glBlendFunc(). Regular alpha drawing should
    become standard, and the (very) occasional exception should return this
    to default after usage.

  6. #1386
    Aprendiz
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Aggg, te me has adelantado por un minuto

    ¡¡ Esto promete !!

  7. #1387
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    OFFTOPIC

    En el proyecto orange se han pillado otros monitores muchoo more grandeeess!!! Y por lo que se ve están trabajando ahora con 2 monitores.


  8. #1388
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    <marchando un offtopic ...>


    Vaya que si son grandes, ' We are using 23″ and 24″ widescreens here '. Que envidía ...


    ------------------------------------------------

    Respecto al tuhopuu .... Que desilusión, me esperaba todo el UI cambiado, y sólo son los centros y las lamparas snif snif

    .
    Última edición por pedropp; 19-11-2005 a las 16:51

  9. #1389
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por pedropp
    <marchando un offtopic ...>


    Vaya que si son grandes, ' We are using 23″ and 24″ widescreens here '. Que envidía ...


    ------------------------------------------------

    Respecto al tuhopuu .... Que desilusión, me esperaba todo el UI cambiado, y sólo son los centros y las lamparas snif snif

    .
    Comparando esta foto con las primeras que se veían con aquellos monitores pequeñines...

  10. #1390
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Patch #3365, Toolbox from Tuhopuu
    Patch prvovided by Guillermo, code was - afaique - from Rob Haarsma.

    This changes the toolbox (space menu) to have the first level aligned
    vertically.
    Works much easier that way, and since the items open either
    left or right, it doesn't flip order of the contents for it either.

    To allow people to test (and to compare) it's a user menú setting (in
    View & Controls, "Plain menus"). I've turned this on by default though,
    since I propose to not have it a user setting. User setting can be
    removed later.

    Fixed two bugs in patch:
    - if saved in user settings, first time usage of this toolbox opened in
    wrong location
    - Button for "plain menus" was writing a short in an int
    (causing this new menú not to work for big endian systems)

    As a bonus I've added the long wanted hotkey support for opening and
    closing sublevels of pulldowns with arrow keys!

    I didn't add the commenting out of correcting pulldown menú order, which
    is based on location of the originating button in the UI. This uncommenting
    didn't solve anything, since button definitions itself can be flipped too.
    (Example: the data brose menus in top bar need to be corrected).

    I can imagine the order flipping is sometimes annoying, but it still has
    reasons to be there;
    - the most important / most used items are always closest to the mouse.
    (like opening properties panel, or "Add new" for material.
    - it follows muscle memory and 'locus of attention' (mouse position).
    - menus are configured to open to the top for bottom headers, and to the
    bottom for top headers. We can expect the UI is configured consistantly
    for headers, so in general the menus will appear consistant as well.

    Where menú flipping fails is especially for alphabetic listings, like in
    the menú button of fileselect. However, that one should be configured to
    open by default to the bottom, so ordering is consistant as well.

    If people like to chek this themselves; uncomment the lines in the top
    of the function uiBlockFlipOrder() in src/interface.c

  11. #1391
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    2005/11/20 11:04:45 CET

    Patch by Matt Ebb: upgraded usablitiy of text button.

    Textbuttons now allow a selection too (like any textbutton in other UIs).
    By default, on activating a textbutton, the entire button text is selected when
    you enter the button. A single arrowkey or LMB clik reveils the cursor then.
    Here's more user notes:

    LMB click: If inside the button, places the text cursor at the clicked position. If outside the button, confirms/finishes editing

    LMB drag: Selects the text between the start and end point of the drag.

    Backspace: Deletes selected text, or backspaces a character

    Shift Backspace: Deletes all, as before.

    Delete: Deletes selected text or forward deletes a character

    Shift LeftArrow: Extends the selection left

    Shift RightArrow: Extends the selection right

    LeftArrow: If there's a selection, move the cursor to the left edge of the selection, otherwise move the cursor left a character.

    RightArrow: If there's a selection, move the cursor to the right edge of the selection, otherwise move the cursor right a character.

    UpArrow/Home: Move the cursor to the beginning of the line

    DownArrow/End: Move the cursor to the end of the line

    Ctrl Left arrow and Ctrl Right arrow to jump between directory separators

  12. #1392
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Donde puedo encontrar información sobre como hacer pelo con las nuevas compilaciones?

  13. #1393
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Aquí hay un tutorial:
    http://koti.mbnet.fi/falgor/questroom/particles/
    Pero para hacer pelo creible (como la imagen que adjunto) hay que experimentar, no hay un botón mágico

    Aquí el .blend de la imagen hecha por LucidMonkey (solo funciona con la última compilación):
    http://www.eaemedia.com/blender/haircolors.blend

    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  14. #1394
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Me gustaría saber con qué compilación esta echo ese pelo que adjuntas Caronte.. ¿ Esta deformado por curvas?

  15. #1395
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Zanquius :D

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