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Tema: Blender 2.37 :: Release y avances

  1. #1471
    · Avatar de pedropp
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    1,257

    Re: Blender 2.37 release y avances


    se me olvidó indicar que esa modificacion solo esta de momento en la rama orange del CVS, habrá que esperar.

    Lo que me resulta curioso de esa opción es lo de "near-perfect", funcionara si no es simétrica la malla?



    .
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  2. #1472
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Orange branch feature; Material Layering

    (WIP, don't bugs for this in tracker yet please!)

    - New Panel "Layers" in Material buttons, allows to add unlimited amount
    of materials on top of each other.
    - Every Layer is actually just another Material, which gets rendered/shaded
    (including texture), and then added on top of previous layer with an
    operation like Mix, Add, Mult, etc.
    - Layers render fully independent, so bumpmaps are not passed on to next
    layers.
    - Per Layer you can set if it influences Diffuse, Specular or Alpha
    - If a Material returns alpha (like from texture), the alpha value is
    used for adding the layers too.
    - New texture "Map To" channel allows to have a texture work on a Layer
    - Each layer, including basis Material, can be turned on/off individually

    Notes:

    - at this moment, the full shading pass happens for each layer, including
    shadow, AO and raytraced mirror or transparency...
    - I had to remove old hacks from preview render, which corrected reflected
    normals for preview texturing.
    - still needs loadsa testing!
    ----
    A ver cuando sale la 2.40 !!! (más que nada para poder probar estas cosas en la CVS

    .
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  3. #1473
    Senior Member Avatar de sangio
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Lo mismo siento
    Uno se acostumbra a probar casi a diario los nuevos avances implementados
    cuando detienen por la salida inminente, hacen falta
    Ta bueno eso de los render por Layer y sobre que parámetros
    afectar

    los bumpmaps no afectan los layers siguientes. - por layer que usted puede fijar si influenciar el difuso, el specular o el alfa - si un material retorna alfa (como de textura), el valor de la alfa se utiliza para agregar las capas también.
    Última edición por sangio; 05-12-2005 a las 02:37
    Trabaja en lo que te gusta y y nunca mas trabajaras, todo sera Diversión !!!!

  4. #1474
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Una compilación de la rama ORANGE con los nuevos Layers para materiales y alguna cosilla más:
    http://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=7394
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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  5. #1475
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    maldición! Pero de donde han sacado la rama orange!!! Yo también quiero!

    A que me instalo Windows.
    (y al ordenador también



    .
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  6. #1476
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Creo que han subido una compilación para Linux

    P.D:Como molan los layers y el true X-Mirror
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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  7. #1477
    Senior Member Avatar de otisnet
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Y para cuando las NURBS nuevas?
    Renunciar a fracasar es renunciar a vivir.

  8. #1478
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    HAblando del orange...


  9. #1479
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    ay ay, que gran verdad es esa, de que "Cuando todo falla, es el momento de leerse el manual"

    La compilación de ruicampos no me funcionó, así que como última opción me leí el manual del cvs. Ale, ya tengo la dichosa rama Orange

    (para los comodones como yo que no leen los manuales, un resumen:

    $ mkdir orange_is_yummy; cd orange_is_yummy
    $ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.blender.org:/cvsroot/bf-blender login
    $ cvs -z3 -d:pserver:anonymous@cvs.blender.org:/cvsroot/bf-blender co -r orange blender
    $ cvs -d:pserver:anonymous@cvs.blender.org:/cvsroot/bf-blender logout
    $ cd blender
    $ scons
    $ ./blender
    .




    .
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  10. #1480
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    De la rama Orange:

    2005/12/04 21:43:41 CET

    New diffuse shader, "Fresnel", which using existing fresnel formula.
    Since it hilights edges (away from lamp), nice to fill darker parts with
    the new layering system.

    Weird stuff though;
    http://www.blender.org/bf/0001_0040.avi
    (Movie disappears in a couple of days!)

    Note; for ray-shadow you need to use the Bias, to prevent 'terminator'
    problems. I made that option default now.

    2005/12/05 18:06:58 CET

    "Make Local" menú (Lkey) now has as first option to make only Objects
    local, keeping all Data stuff (Mesh, Materials) from Library.

    The animation stuff on Object becomes local though;
    - Ipo
    - Action
    - NLA

    2005/12/06 11:55:30 CET

    Revived hidden treasure, the Groups!

    Previous experiment (in 2000) didn't satisfy, it had even some primitive NLA option in groups... so, cleaned up the old code (removed most) and integrated it bak in a more useful way.

    Usage:
    - CTRL+G gives menú to add group, add to existing group, or remove from groups.
    - In Object buttons, a new (should become first) Panel was added, showing not only Object "ID button" and Parent, but alos the Groups the Object Belongs to. These buttons alos allow rename, assigning or removing.
    - To indicate Objects are grouped, they're drawn in a (not theme yet, so temporal?) green wire color.
    - Use ALT+SHIFT mouse-select to (de)select an entire group

    But, the real power of groups is in the following features:

    -> Particle Force field and Guide control
    In the "Particle Motion" Panel, you can indicate a Group name, this then limits force fields or guides to members of that Group. (Note that layers still work on top of that... not sure about that).

    -> Light Groups
    In the Material "Shaders" Panel, you can indicate a Group name to limit lighting for the Material to lamps in this group. The Lights in a Group do need to be 'visible' for the Scene to be rendered (as usual).

    -> Group Duplicator
    In the Object "Anim" Panel, you can set any Object (use Empty!) to duplicate an entire Group. It will make copies of all Objects in that Group Alos works for animated Objects, but it will copy the current positions or deforms. Control over 'local timing' (so we can do Massive anims!) will be added later.
    (Note; this commit won't render Group duplicators yet, a fix in bf-blender
    will enable that, next commit will sync)

    -> Library Appending
    In the SHIFT-F1 or SHIFT+F4 browsers, you can alos find the Groups listed. By appending or linking the Group itself, and use the Group Duplicator, you now can animate and position linked Objects. The nice thing is that the local saved file itself will only store the Group name that was linked, so on a next file read, the Group Objects will be re-read as stored (changed) in the Library file.
    (Note; current implementation alos "gives a base" to linked Group Objects, to show them as Objects in the current Scene. Need that now for testing purposes, but probably will be removed later).

    -> Outliner
    Outliner now shows Groups as optio too, nice to organize your data a bit too!

    In General, Groups have a very good potential... for example, it could become default for MetaBall Objects too (jiri, I can help you later on how this works). All current 'layer relationships' in Blender should be dropped in time, I guess...

    .
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  11. #1481
    Aprendiz
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    ¡¡¡ Guau !!!

  12. #1482
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Madre mía en que se esta convirtiendo Blender!!! esto ya está creciendo mucho!!

    P.D: La imagen de Orange es buenisima
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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  13. #1483
    Senior Member
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Jodó!!!
    Cuiño, cuiiiiño!!!!

  14. #1484
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    No les van a dar tiempo escribir el manual.

  15. #1485
    BlenderAdicto Avatar de 8tintin
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    Re: Blender 2.37 release y avances

    Cita Iniciado por pedropp
    (para los comodones como yo que no leen los manuales, un resumen:
    Ese soy yo! ese soy yo!
    Mil gracias.


    Umm.. ese calvo se parece sospechosamente a otro que yo me sé. Y no hablo del de Work in progress .. jur..

    Saludos.

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