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Tema: Blender 2.40 :: Release y avances

  1. #256
    Moderador Avatar de Klópes
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    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    Tranki tronco, supongo que al único que no se le cuelga es a Ton. Espera unas horas o compílalo tú mismo.
    ...y estaba superbueno.
    Y miré su perfil. Y vi que era amigo de Daniela. Puaf.


    Dos niñas en el parque

    no se elevará, nunca más

  2. #257
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    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    Cita Iniciado por aker
    me he bajado la última compilación en la dirección que da venomgfx,no se si a vosotros os pasa pero a mi solo pulsar el botón de materiales ya se me cuelga el blender.que será, que será...¿alguna idea?
    Pues en mi compilación CVS no falla; quizás sólo pasa en windows.
    30 años de Star Wars

  3. #258
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    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    a mi también se me cuelga ... pero me ha dado tiempo aprobar el preview render ¡¡acojonannte!!
    Un saludo.
    Cuiño, cuiiiiño!!!!

  4. #259
    Senior Member
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    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    entonces esperare, tampoco tengo prisa, es simple curiosidad por probar lo nuevo y eso que aun sigo probando lo antiguo
    he logrado cruzar genéticamente ladillas con luciérnagas. No se para que sirve, pero tengo los cojones que parecen las vegas

  5. #260
    BlenderAdicto Avatar de venomgfx
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    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    Lo mejor va a ser esperar, ese link dejé de la compilación de Orange en GraphicAll.org, es un build que se hizo sólo *minutos* después de que se hayan subido los cambios al CVS (lo obligué a ZanQdo a compilar lo antes posible xD.. ya sé soy muy pesado jej), así que tiene muchos bugs, mejor esperar un par de commits mas.

  6. #261
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    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    Cita Iniciado por Ton Roosendaal Tue Jan 24 12:02:18 CET 2006
    Hi,

    I've added the preview window just a couple of days ago, mostly to test
    and demonstrate the new render API. In the course of coming
    weeks/months this option will become much more refined.

    I do realize the lak of (design) docs on this feature only invokes
    loadsa questions.
    So here's a couple of notes:

    - Tiles render can be done in any order already. The threaded render
    option shows this (renders from center tile to outside tiles). This
    ordering needs a bit fine tuning still, finding out which options are
    useful to present in the UI. Alos for optimal speed.

    - And of course; it can detect where the mouse position is too, to
    render that tile first

    - Currently I don't store which tiles were already done while you
    interrupt the render. That will be added yes. I need to refine the
    whole previewrender API for it further.

    - Same goes for options to only re-render a single material. It's in
    the design specs, but not implemented yet

    - Same goes for replaceing a new object, removing objects, or updating
    objects (like for displacement). It's in the specs.

    You can imagine this option isn't easy to get in control, a whole new
    class of dependencies arise here... the UI allows an incredible amount
    of actions, which all should be somehow signalled to the preview
    system.
    At this moment, the best use is just a replacement of the F12/ESC cycle
    while finetuning lights and materials, or while advancing frames. It's
    alos a very good alternative for setting render borders.

    -Ton-
    http://projects.blender.org/pipermai...ry/013340.html
    30 años de Star Wars

  7. #262
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    ¡¡Ostras!! han subido un patch para el sequence editor que (¡por fin!) permite crear videos con sonido

    A ver si alguien se anima a meter el patch y hacer una compilación a ver que tal funciona.

    -----------------------
    Hi everybody,

    and again here comes a comulative patch for blender.

    https://projects.blender.org/tracker..._id=9&atid=127

    This time we get:

    * Bugfixes for the previous patch addressing:
    * Big-Endian working
    * Duplication of hdaudio-tracks
    * Audio resample crash fixed
    * Color-Scatter-Plot rotated in the usual direction
    * Plots now have gray scale indicating density
    * Small button layout glitches fixed
    * MPEG-seeking improved a lot
    * IPOs working on hdaudio
    * IPO-Frame-Locking working on audio-tracks.

    * New features:
    * ffmpeg-write support working (including audio multiplexing)
    Includes common presets (DVD, SVCD, etc.)
    * frameserver support (starts a small webserver to send arbitrary
    frames over the wire)
    * vfapi-plugin in release/windows/contrib to connect TMPGenc to the
    frameserver. And yes, TMPGenc runs perfectly in wine nowadays.
    * extended the sequencer-plugin interface, so that sequencer-plugins
    can have private data allocated per instance
    * used that feature to port the
    "dynamic noise reduction" VirtualDub plugin to blender (making it
    realtime by the way...)

    * Bugs left:
    * MPEG-seeking does not always work. Apparently ffmpeg seeks using
    DTS which can happen to be the same for two different frames.
    * FFMPEG authors have humor. Under some circumstances the timecode
    encoded into the mpeg-stream is scaled by a factor of two. Doesn't
    make the stream unusable, just strange.
    * In frameserver-render mode, you can stop only by using a webbrowser.
    Sorry about this, but I simply haven't understood, how this whole
    escape-breek-signal-mumbo-chumbo works...
    * FFMPEG-preset selection has a redraw bug. You have to leave the
    window, before the values are displayed correctly.

    * Features missing:
    * none. Just kidding.
    * FFMPeg-Audio-Render dialog misses some options to control
    Audio-Codec and Bitrate
    * Make the FFMPEG-Output dialogs scan the abilities of ffmpeg on the fly.

    As usually:

    Give it a try, make interesting movies. My two hour project is finally
    finished using blender directly rendering over frameserver into a
    dvdimage.

    If you make some great movie with it, just give me credit - always
    wanted to read my name in the IMDB ;-)

    Greetings,
    Peter

    ----
    Peter Schlaile
    -----------------------
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  8. #263
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    2,280

    Re: Blender 2.40 (Release y avances)

    Cita Iniciado por on (Ton Roosendaal) 2006/01/24 22:50:23 CET

    Orange: enabled compositing in render pipeline.

    - New Node "Composite" is output node that puts composited result back
    in render pipeline.
    - This then alos displays in the render window while editing
    - But, only with Scene buttons option "Do Compositor" set
    - Then, just press F12 or render anims to see the magic!

    For clarity, the former 'Output" node is renamed to "Viewer".
    30 años de Star Wars

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