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Tema: Blender 2.42 :: Release y avances

  1. #316
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Gracias, voy a probar

  2. #317
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Es la de ayer? Es que la he bajado y no tiene esa feature (creo)

    Creo que ya la he encontrado.

    Vale, pues ni puta idea de usarlo. No pinta X_X
    Última edición por Pepius; 22-12-2006 a las 14:17

  3. #318
    Moderador Avatar de Klópes
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Tendras que definir una imagen y unas UV para el objeto, tiene que haber un "soporte" donde pintar...
    ...y estaba superbueno.
    Y miré su perfil. Y vi que era amigo de Daniela. Puaf.


    Dos niñas en el parque

    no se elevará, nunca más

  4. #319
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Uops, tenía las UV's pero me faltava la imagen, gracias!

  5. #320
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Cita Iniciado por elGordo Ver mensaje
    ...hay un pequeño jaleo con los sombreados en tiempo real de la malla texturizada...
    En modo (F)ace selecciona todas las caras, entra en la ventana de edición (F9) y en el panel de [Texture face] pulsa el botón [Light] y después [Copy DrawMode]

    Ya puedes ver el objeto sombreado mientras pintas o esculpes (no olvides poner algunas luces )
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  6. #321
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Martin Poirier 2006/12/23 01:52:34 CET
    === Transform Snap ===

    ==== Rotation Snap ====

    Snap is no longer limited to Translation, it works in Rotation too.

    There's some bugs left with rotation snap when using constraints, I'll be ironing that next.

    ==== Bug Fixes ====

    * Fix manipulators to always use Grid.
    * Fix initialization bug (tooque two transform call to do a correct snap init when changing between Grid and Snap)

    Nicholas Bishop 2006/12/23 06:40:58 CET
    Added two menú items to sculpt mode for controlling how much tablet pressure affects brush strength and brush size.

    _
    "La vida es como el tetris, cuando llegan los palos no sabes como encajarlos"
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  7. #322
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Roland Hess 2006/12/26 13:51:54 CET
    Little commit to curb a tiny bit of the complaining about how easy
    it is to accidentally quit Blender and "lose" your work.

    Even though there is quit.blend, Ton said he had no problem
    with at least removing plain of 'q' for quit.

    Quit Blender hotkey is now Ctrl-Q.



    _
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  8. #323
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    mmm... Bueno pero no tan bueno. Todo sea por salvar el trabajo de un error tan fácil de cometer.

    jedihe
    Cuando traigas un fusil y lo sientes junto a tus ideas, serás irremediablemente seducido por el poder persuasivo de las balas.

    Miscelánea Blender: Blender en español... y bien explicado! (en YouTube o en 3DPoder)

  9. #324
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje
    Quit Blender hotkey is now Ctrl-Q.

    _
    Mola, así cierro a diario el Premiere, After Effects y Photoshop

    ...
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  10. #325
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Mas de una vez he cerrado cambiando a la capa 'Q' en vez de a la '1'.

    Es bueno.
    ...y estaba superbueno.
    Y miré su perfil. Y vi que era amigo de Daniela. Puaf.


    Dos niñas en el parque

    no se elevará, nunca más

  11. #326
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Joshua Leung 2006/12/27 11:02:28 CET
    == Editmode Bone Snapping ==

    I've often found it very annoying that with both ends of a bone selected,
    they would both get snapped to the snapping point. This means that the bone
    becomes zero-length, hence disappears from view and gets deleted upon
    leaving editmode.

    Now, when both ends of the bone are selected, only the head of the bone gets
    snapped to the snapping point. The tail will get offset by the same amount
    that the head gets offset by, thus preventing zero-length bones.



    _
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  12. #327
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Joshua Leung 2006/12/28 00:30:59 CET
    == Armature Centering Tools ==

    After all these years, it is now possible to (re)center armatures like you
    can do with meshes and curves.

    At the moment, you can only access this functionality from the menus
    (Spacebar->Transform) as the armature button panels are pretty
    crowded.

    _
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  13. #328
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    parece que en las próximas horas sacaran ya una versión RC ....

    --------------------------------------------------------------

    De: Ton Roosendaal <ton@blender.org>
    Fecha: 28-dic-2006 13:54
    Asunto: Re: [Bf-committers] Blender 2.43 RC1

    Hi,

    I've had reactions in from Jean-Luc and DJ already via IRC. Let's
    declare the RC1 date as 'now' then.

    Just point me to where we can get the builds to upload them to
    blender.org
    I can do that today or tomorrow morning very early. For rest of
    tomorrow or saturday someone else should (Kent has access)... because I
    move appartment tomorrow! Will be bak online january 2.

    BTW: the checklist
    http://mediawiki.blender.org/index.p...leaseChecklist

    We alos have to find out who the new splash judges are...

    Thanks!

    -Ton-

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  14. #329
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Matt Ebb 2006/12/29 05:46:47 CET
    * Dynamic icon file loading and themeability

    This patch allows icon files (.png) to be loaded into Blender dynamically,
    without having to go through the tedious and technical process of compiling
    them in. It alos makes them part of the theme settings so they can be
    attached as part of a theme and saved in the default .B.blend.

    Icon files should be stored in $HOME/.blender/icons/ . This really sucks on
    Mac since it's hidden in the finder, but it's a separate issue. We need a
    better system of finding things like this, python scripts etc, perhaps a
    nice wrapped function something like BLI_getresourcedir(), then it's easy to
    do platform specific stuff there, like using ~/Library/Application Data on Mac.

    More información and docs in the patch tracker @
    https://projects.blender.org/tracker..._id=9&atid=127

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  15. #330
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Mola, esto mola.

    ----------

    Campbell Barton 2006/12/29 12:09:29 CET
    JMS's latest SVG importer with his compatibility fixes and optimizations.
    http://blenderartists.org/forum/showthread.php?t=66207

    ________________________________________
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