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Tema: Blender 2.42 :: Release y avances

  1. #361
    Senior Member Avatar de cluezz
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Secundo esas gracias, aunque no digamos nada estamos atentos y agradecidos

    un saludo

  2. #362
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Joshua Leung 2007/01/09 23:27:27 CET
    == Action Editor -> Auto-Snap ==

    There's a new selection-box on the header of the action editor, which
    sets the mode of auto-snapping for transforms. By default auto-snapping
    is off.

    There are 3 modes of auto-snap:
    * Off - transforms per normal
    * Frame Step - grid-step transform (may have errors with scaled actions)
    * Nearest Frame - true snap-to-frame (takes into account nla-scaling)

    These translate to the following hotkeys when transforming:
    * Off - no keys press/held (as it's always been)
    * Frame Step - Ctrl (as it's always been)
    * Nearest Frame - Shift (replaces old shift-key behaviour which was not useful)

    _
    "La vida es como el tetris, cuando llegan los palos no sabes como encajarlos"
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  3. #363
    Moderador Avatar de Klópes
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Cita Iniciado por Caronte Ver mensaje
    Siempre quiero decirlo y se me olvida:

    Gracias pedropp por mantenernos al día con los logs, ya que no siempre podemos estar atentos
    Eso

    Acabo de ver que hay un panel nuevo en la ventana de render, donde han metido el Bake-render para mallas. Y aprovechando, hay un botón que rellena un margen de píxeles. Utilísimo para que no queden aristas guarras.
    ...y estaba superbueno.
    Y miré su perfil. Y vi que era amigo de Daniela. Puaf.


    Dos niñas en el parque

    no se elevará, nunca más

  4. #364
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Joshua Leung 2007/01/12 03:34:47 CET
    == NLA Editor ==

    Minor workflow tweaque - Add New Empty Action as New Action Strip.
    Hotkey: Shift N.
    Menu Entry: 'Strip' menu

    Creates a new action, and adds it as an action strip at the bottom of
    the list nla-strips for an object. Useful for creating additional strips to
    correct poses of prior strips.

    ________________________________________
    _____________________________
    "La vida es como el tetris, cuando llegan los palos no sabes como encajarlos"
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  5. #365
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Me sumo a esos agradecimientos =)

  6. #366
    Senior Member
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Otro aquí que agradece!!
    Un saludo.
    Cuiño, cuiiiiño!!!!

  7. #367
    Viva Blender !!! Avatar de miguelito08
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Anótame también en el listado de los que te agradecen
    Suerte

    Cita Iniciado por SHAZAM Ver mensaje
    la blenderitis de sus cada día más numerosos usuarios crea un efecto radio-bemba-tsunami que inunda todo

  8. #368
    Moderador Avatar de Klópes
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    He esparcido los nodos actuales de composición, para tenerlos a la vista. Están ordenados por columnas según su tipo:

    Input, Output, Vector, Filter, Convertor, Matte, Distort, Output

    Chorradas peores se han hecho, ¿no? Yo colecciono nodos.
    EDITO: ¡Hay un nodo de matematicas!

    Miniaturas adjuntadas Miniaturas adjuntadas Blender 2.42 :: Release y avances-nodos.jpg  
    Última edición por Klópes; 16-01-2007 a las 11:14
    ...y estaba superbueno.
    Y miré su perfil. Y vi que era amigo de Daniela. Puaf.


    Dos niñas en el parque

    no se elevará, nunca más

  9. #369
    El Programador
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Klopes pide y se concedera XD

  10. #370
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Joshua Leung 2007/01/16 10:18:01 CET
    == Armature Joining Bugfixes ==

    Since 2.40 (and a few pre-releases around then), armature joining has not worked correctly.
    Constraints and other attributes of bones in posemode (IK DOF limits, transform locks, custom shapes, etc.) were not preserved on the armature(s) that were joined onto the last selected armature.
    This was a serious production problem, as it meant that you could not easily add pre-made rig segments and merge them with the rest of your rigs without having to redo all the constraints. After a few attempts, I've finally managed to fix this.

    All constraints and parenting relationships get name corrections for the post-merge armatures. Action channels in actions don't really get any corrections yet unless the action is being used by an Action Constraint.

    Python-API people: beware, I may have broken something in this commit.

    _____________________
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  11. #371
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Nicholas Bishop 2007/01/16 20:06:59 CET
    Usabilility fix for retopo: allow user to disable hotspots on line ends, alos only display the controls for each tool (pen, line, and ellipse) when that tool is selected.)


    2007/01/16 20:21:24 CET
    Fix for retopo: xkey and deletekey should remove the active paint line.


    2007/01/16 20:39:30 CET
    Retopo paint fix: cleaned up the hotkeys, added Lkey for selecting the line tool, Hkey for toggling the pen hotspot.






    __________________

  12. #372
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Joshua Leung 2007/01/17 04:24:21 CET
    == NLA Visibility Tweaque ==

    In a few cases, it may be helpful to turn off the 'only show objects that are
    in visible scene layers in the nla
    ' trick. By default though, this is still on. Find
    the switch in the View menú of NLA editor.




    __________________

  13. #373
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Dice el sr. Ton, que hasta que salga la 2.43 ya no habrá más mejoras, solo corrección de errores. Ya queda menos, ya queda menos

    ___________________

    De: Ton Roosendaal <ton@blender.org>
    Fecha: Wed, 17 Jan 2007 11:48:07 +0100
    Asunto: [Bf-committers] Bcon4! CVS frozen, RC2 builds

    Hi all,

    Apart for essential bugfixes, cvs is frozen now.

    It would be great to have new RC builds too. I'm around here and in irc
    to collect builds, copy to download site and make an announcement for
    it.

    Remaining todos are still:

    - loadsa bugfixes!
    - release logs (if you cannot provide logs for your coding work
    yourself, tell me then I try to find a solution.)

    As usual we'll chek sundays the status of the code... but having a 2
    weeks cvs freeze is expected before we release.

    -Ton-

    ___________________

  14. #374
    Vampiro Giovanni Avatar de Pepius
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    Aun quedan dos semanas...

  15. #375
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.42 (Release y avances)

    el Sr. Joe Eagar ha sacado un parche para el forward cycling, y como el cvs esta congelado lo ha puesto en el tracker, por si alguno quiere usarlo. Concretamente dice:

    <joeedh@gmail.com>
    Hi. I wrote a patch to improve forward cycling a while back, pretty much making it useful for other things then walking (like going up stairs).
    Anyway, I thought I'd mention it since it's useful and because I believe forward cycling is crippled without it (at least for the things I do with it).

    https://projects.blender.org/tracker..._id=9&atid=127


    (Edito: Bah! ya no se respeta nada! Acaban de incluir este parche en el cvs)
    Última edición por pedropp; 19-01-2007 a las 13:59
    "La vida es como el tetris, cuando llegan los palos no sabes como encajarlos"
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