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Tema: Blender 2.43 :: Release y avances

  1. #166
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por Duhast Ver mensaje
    Ojala que Nicholas implemente luego el uso de máscaras en el sculpt mode.
    No sabes cuanto lo hecho de menos y para el pelo también estoy pasandolo fatal porque al intentar peinar una zona, se despeina la de atrás
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  2. #167
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por Caronte Ver mensaje
    ...y para el pelo también estoy pasandolo fatal porque al intentar peinar una zona, se despeina la de atrás
    Puf! Mal asunto.

  3. #168
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Joshua Leung 2007/03/24 04:00:54 CET
    == Copy Location Constraint ==

    I've added two new options for this constraint:
    * Copy Bone Tip Location
    * Apply owner's location on top of copied location ('Offset')

    Campbell Barton 2007/03/25 12:27:38 CEST
    Modified files:
    blender/release/scripts uvcalc_lightmap.py

    Log:
    added options to this script to
    * lightmaps for all selected objects
    * add new blank images
    * use 1 image for all mesh objects
    and some other less important ones.

    Ton Roosendaal 2007/03/25 15:50:51 CEST
    Running Blender in debug mode now prints the subversión of .blend files.

  4. #169
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Ton Roosendaal 2007/03/28 15:48:01 CEST
    Long wanted feature; decent ESC processing in composite nodes.

    Works simple; just chek for

    if(node->exec & NODE_BREAK)
    break;

    The main process (node processor) sets such a flag, checking for esc
    20 times per second. That means you can chek for ESC while doing image
    processing without much cpu overhead.

    Currently only added in blur nodes and defocus. Needs to be added all over,
    nice for others... needs careful tests too.

    What we now could do is even calling ESC on editing commands or mouseclicks
    in composite editor? Could give user feeling of interactive app Further,
    finished nodes are kept in memory anyway.

    Ton Roosendaal 2007/03/28 21:47:59 CEST
    Option "New" in editbuttons, material panel, did not create a new unique
    Material, but relinked the active. Was an old confusing annoying actually.
    (And not useful, when do you want 2 material índices with same material?)

    Now the 'new' duplicates material, if there is an active material.

  5. #170
    Blenderadicta Avatar de megacat
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Hola Caronte, aunque seguro que lo que tú estas haciendo es otro caso, a mi me pasó que las partículas me tocaba ponerlas en capas diferentes o por su cercanía entre ellas, se deformaban.
    Saludos

  6. #171
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por megacat Ver mensaje
    Hola Caronte, aunque seguro que lo que tú estas haciendo es otro caso, a mi me pasó que las partículas me tocaba ponerlas en capas diferentes o por su cercanía entre ellas, se deformaban.
    Saludos
    Ya, pero como bien dices no es el mismo caso, yo no uso curvas guia (ya obsoletas con el nuevo sistema de peinado) y no quiero tener que dividir el cuero cabelludo en varias partes porque sería peor el remedio que la enfermedad, ya que solo podría peinar parte por parte.

    Nada, me las apañaré con mucha paciencia y la próxima vez esperaré a que el sistema de partículas esté terminado, en lugar de usar una versión experimental

    Gracias de todos modos por el consejo
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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  7. #172
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Campbell Barton 2007/03/29 19:51:32 CEST
    Modified files:
    blender/release/scripts export_fbx.py

    Log:
    added named multilayer UV Layer export.

    Willian Padovani Germano 2007/03/30 02:57:08 CEST
    BPython: pydrivers

    -Adding name "self" to the pydriver's dictionary, so that objects can be easily referenced in their own expressions. For example, the expression:

    self.LocY

    for the LocX channel of an object would force this object's location in X to be equal to its location in Y. As always, feedbak welcomed.

    (esto mola

  8. #173
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje
    (esto mola )

    Podrían publicar una lista con todo lo que hay ya en el diccionario.
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  9. #174
    Moderador Avatar de Klópes
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje
    (esto mola
    Recontrarrepanpanos, ¡pues sí!
    ...y estaba superbueno.
    Y miré su perfil. Y vi que era amigo de Daniela. Puaf.


    Dos niñas en el parque

    no se elevará, nunca más

  10. #175
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    se refiere a un diccionario interno del pydriver, donde guarda referencias de los módulos, los alias, con los que trabaja, y ahora una referencia del objeto mismo para que se pueda hacer referencia a él. Pero no tiene mayor interés para nosotros/usuarios (el diccionario).
    Los "alias de modulos" que maneja y demás están en la web wiki http://wiki.blender.org/index.php/BlenderDev/PyDrivers
    "La vida es como el tetris, cuando llegan los palos no sabes como encajarlos"
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  11. #176
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    A eso me refería, gracias por el link
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  12. #177
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    Blender Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    The current proposal is to work on a small upgrade release first, 2.44, with a timeframe of maximum 2 months of development time (march-april). This will enable us to fix a lot of reported 2.43 bugs, handle open patches, and do one final stable release before the next big code reconstruction projects start.

    During these 2 months, alos papers/design for refactors can be created and approved


    2.44

    Possible projects for 2.44:

    - make blender 64 bits safe (Ton)
    - image browser (Andrea)
    - adding composite nodes (Bob)
    - vertex array drawing for derivedmesh (Joe)
    - ffmpg cleanup, and integration for release in osx and windows
    - baquíng: object-to-object ray normal baquíng (baquíng hires object into lowres)
    - pynode (Nathan)
    2.50

    This release will bring bak focus on work on the UI and tools:

    - recode of core event structure in Blender (the own window manager)
    - create a uniform API for access to tools (hot keys, buttons, menus, ...)

    Result of that work will enable for example:

    - Customizable key maps
    - Macros
    - Tutorial recording
    - Construction history
    - (Custom) Toolbars, Pie menus, ...

    And needed is design work on:

    - where are we putting tools in UI (toolbars, extending the headers for toolsí vertical headersí)
    - refresh and redesign of button panels
    - icon redesign
    - file browser refresh

    Other projects for 2.50:

    - add canvas and/or 'region of interest or tile optimizer' in composite
    - node refactor -> plugin api (bob)
    - render export api (aqsis, yafray, prman, povray, mental ray, ...)
    - rigid body construction set (tools oriented)
    - cloth
    - particle refresh
    - fast hair render

    - GSOC projects

    ....

    Release date unknown, hopefully october/november 2007?

  13. #178
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Blender es un monstruo, va muy deprisa.

  14. #179
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Campbell Barton 2007/03/31 13:19:18 CEST
    Updating JMS's SVG Importer script from 0.5.6 to 0.5.9b

    Changelog

    0.5.7 : - Wash down of some handle problems.

    0.5.8 : - 2007/3/9
    Wash down of the last exec and correction of a
    problem with the curve's first beztriple handle
    which was not recorded at first time .
    - Added some units managements
    - Correction of the rotate matrix
    - Correction of the skew matrix
    - change in the wash_DATA function suggested by cambo
    - added __slot__ in class Bez, ITEM and CURVE suggested by cambo
    - remove unused properties in class ITEM and CURVE

    0.5.9 : - 2007/3/28
    - many improvements for faster and clearer code suggested by cambo and martin.
    replacement of "%s" statement by str function.
    - correction of an error in the scale transform management
    - correction in the management of the stak transformation that rise an error
    under python 2.5 but curiously not with python 2.4

    .5.9a : - 2007/3/29
    - Again a lot of minors corrections
    - Backward to 0.5.8 of the function that manages float numbers exported
    by the Adobe Illustrator's SVG. After a lot of tests it seems that this oldest
    versión is alos faster too .
    - correction (bad) on handle management with V and H commands.

    .5.9b : - 2007/3/31
    - one or two minor corrections :
    now the new object curve is added in the current layer.
    short modif in the scale menu...

    Campbell Barton 2007/03/31 14:23:46 CEST
    Modified files:
    blender/release/scripts export_fbx.py
    Removed files:
    blender/release/scripts videoscape_export.py

    Log:
    added multilayer vertexColor support to fbx and removed videoscape_export.py

    Campbell Barton 2007/04/01 19:08:05 CEST
    Added files:
    blender/release/scripts object_find.py

    Log:
    This script is accessed from the object menú, used for finding an object by the data its linked to.
    obdata/group/dupgroup/image/material/texture

    This or similar functionality should eventualy be added to the outliner.

  15. #180
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Que curioso es este script! Me ha dejado un rato cavilando.
    blendernation - audio analysis script

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