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Tema: Blender 2.43 :: Release y avances

  1. #181
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje
    Que curioso es este script! Me ha dejado un rato cavilando.
    blendernation - audio analysis script
    Sí, esta muy bien, yo he echado en falta algo así muchas veces, porque además de su uso normal, es muy útil para crear curvas Ipo pseudo-aleatorias (ruido).
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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  2. #182
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Yo utilizo algo similar en After Effects, el tenerlo en Blender me llena la cabeza de infinidad de ideas para mi trabajo diario. Caronte, no me olvido que te debo unos renders del curro, aun no lo utilizo en animación de personajes, pero para diseño y logos ya es parte del pipeline hace rato

    La semana pasada hicimos 10 vallas para poner en la ruta de un famoso rally de la isla y una página de revista; todo esto para promocionar la programación de la tele. Los fondos fueron hechos en Blender, nada del otro mundo, minimalista más bien, pero quedaron muy bonitos

    Saludos blenderiza2
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  3. #183
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por SHAZAM Ver mensaje
    Caronte, no me olvido que te debo unos renders del curro...
    "Escaqueao"
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  4. #184
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por Caronte Ver mensaje
    "Escaqueao"
    Que mamón, solo espero a que haya algo digno que enseñar (aquí va una carita con los hombros encogidos)

    ...
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    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
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  5. #185
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Campbell Barton 2007/04/02 18:32:05 CEST
    Modified files:
    blender/source/blender/src editmesh_add.c
    blender/release/scripts console.py

    Log:
    editmesh_add - cone, cylinder and circle remember their 'Cap Ends' setting, each type remembers its own cap ends setting per session. adding a Cylinder with cap ends disabled names a new object cube.
    console - Ctrl+Tab was autocomplete but that conflicted with weightpaint. Use Ctrl+Enter and Shift+Enter for newline without executing.
    alos made console.py import bpy.

    Campbell Barton 2007/04/02 20:51:17 CEST
    Added files:
    blender/release/scripts/bpymodules BPyAddMesh.py

    Log:
    This script 2 functions for use with the add mesh slot in the menu.

    *add_mesh_simple* - add a mesh from vert/edge/face data.
    It deals with setting the mesh rotation and location based on the cursor and view rotation, vertex and object selection etc.
    so adding a python object works just like other blenders internal add functions, in editmode and object mode.

    *write_mesh_script* - writes a Py script containing the active mesh, this can be put in the user scripts dir so users can define their own objects in the addd menu.

    Currently neither of these are accessed by the user however heres a script that uses add_mesh_simple and was written with write_mesh_script.
    http://members.optusnet.com.au/cjbar...mesh_teapot.py

    Campbell Barton 2007/04/03 07:57:04 CEST
    Added files:
    blender/release/scripts add_mesh_torus.py

    Log:
    Python Add Mesh Script, adds a Torus with radius and segment options.

  6. #186
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Peter Schlaile 2007/04/04 08:27:36 CEST
    == Sequencer ==

    Added patch #5231 REPLACE múltiple movies / audio tracks in video sequence
    editor by Diego Borghetti.

    Opening several movie / audio (HD) tracks in the file selector results in
    adding them in a row to the timeline.

    Nathan Letwory 2007/04/05 07:14:50 CEST
    === SCons ===

    * enable TWEAK_MODE with BF_TWEAK_MODE=1 on cmd-line. Can alos be specified in user-config.py

    Matt Ebb 2007/04/05 14:42:08 CEST
    * Tablet support fixup

    This commit should hopefully fix some of the problems some people were
    having with tablet support in sculpt mode, and alos the problems I made
    visible with my previous commit related to number field dragging.

    Now, all the ghost related stuff is tucked away in ghostwinlay.c and a
    simple Blender API, similar to the existing get_mbut() for example, is
    provided to access the tablet data. As with the other mouse related data in
    Blender, the tablet data is cached upon each mouse move or click, in the
    Window struct.

    You can now just use:

    float get_pressure(void);
    void get_tilt(float *xtilt, float *ytilt);
    short get_activedevice(void);

    to get such data from the tablet. Documentation on the returned data
    is in ghostwinlay.c in the _Window struct definition.

    Brecht and Nicholas, I've updated the painting and sculpt code and it works
    just fine here, you may want to give it a chek though to make sure I
    haven't done anything silly.

    Campbell Barton 2007/04/05 15:35:05 CEST
    respect location protect flags, makes reviewing models on terrain much nicer because you can lok the Z and look down on them while moving around.

    Campbell Barton 2007/04/05 18:04:41 CEST
    PyAPI adding .reset() for hooque modifiers (request from malefico)

    de Johnny Matthews
    para bf-committers@blender.org
    fecha 05-abr-2007 21:07
    asunto [Bf-committers] PyNode Helper

    For those of you messing with Nathan's pynodes, here is a little
    script to add the simple example pynode as a template. Not rocket
    science, but helpful for me

    --
    Johnny Matthews
    johnny.matthews@gmail.com
    Chek out my blog at - http://johnnygizmo.blogspot.com

    "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
    - Arthur C. Clarke

    ARCHIVO ADJUNTO

    Joshua Leung 2007/04/06 08:52:01 CEST
    == Preview Range ==

    Preview Range now works in the IPO editor.

    Joshua Leung 2007/04/06 12:24:14 CEST
    == Auto-Keyframing - Needed ==

    Now, the 'Only Needed' Auto-Keyframing tool only adds keyframes for the relevant transforms when working with bones in PoseMode. Previously, all transform channels were keyed in such cases, as Auto-IK used to make things difficult.

    ______________________________
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  7. #187
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje

    Joshua Leung 2007/04/06 08:52:01 CEST
    == Preview Range ==

    Preview Range now works in the IPO editor.

    Joshua Leung 2007/04/06 12:24:14 CEST
    == Auto-Keyframing - Needed ==

    Now, the 'Only Needed' Auto-Keyframing tool only adds keyframes for the relevant transforms when working with bones in PoseMode. Previously, all transform channels were keyed in such cases, as Auto-IK used to make things difficult.
    ESTO YA ME ESTA INTERESANDO Y MUCHO!!!

  8. #188
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Martin Poirier 2007/04/06 21:42:46 CEST
    === BPY ===

    Adding Python counterparts to the Invert params for Copy Rot and Copy Loc.

    I had to align the constants being used, so if you had files using those options (introduced after 2.43), you'll have to modify the INVERT settings for ROTLIKE constraints (didn't feel like making a minor versión bump for this, if people thing otherwise, please say so).

    Based on a patch by Juho Vepsäläinen (bebraw)

    Joshua Leung 2007/04/07 05:32:57 CEST
    == Clamp-To Constraint (was Patch #4818) ==

    This (new) constraint limits the location of an object/bone to the range of locations
    on a given curve. It works by comparing the location of the owner on one axis, to
    the extents of the curve's bounding-box on the same axis, to find the location on
    the curve.

    Usage Notes:
    * 'Ob:' field must point to a valid curve object
    * This curve should have 'Path' turned on in order for this constraint to work. You don't really need to do this as it will be taken care of by the code.
    * 'Auto' toggle automically determines which axis should be used for the distance estimations/calculations. It is the default option, but may not work that well for some cases.
    * X/Y/Z toggles can be used to select the axis to use for these calculations. Try to choose the axis along which the curve stretches out for most.

    Python Notes:
    Python API access for this constraint is not included in this commit. Will be coming soon.

  9. #189
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Qué interesante el constraint Clamp-To
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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  10. #190
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    A ver si me aclaro, el clamp to lo que hace es que la rotación esté limitada por dar un ejemplo: al eje Y entre los valores -10 a 10, fuera de estos valores no puede sobresalir. ¿absolutos o relativos?

  11. #191
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    A ese constraint se le indica un objeto (curva) que hará de limite (se lo pones a un objeto, y si lo mueves veras que su centro "no sale" de la curva)
    No valores limite numéricos.

    .
    "La vida es como el tetris, cuando llegan los palos no sabes como encajarlos"
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  12. #192
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Exacto! o sea, un control total y muy fácil de editar para conseguir lo que quieras
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  13. #193
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Campbell Barton 2007/04/08 11:35:06 CEST
    Modified files:
    blender/release/scripts mesh_solidify.py
    scripttemplate_mesh_edit.py
    blender/release/scripts/bpymodules BPyMesh.py
    Added files:
    blender/release/scripts mesh_wire.py

    Log:
    Adding a 'solid wire' script.
    http://members.optusnet.com.au/cjbarton/teapot.jpg


    Nicholas Bishop 2007/04/08 21:14:22 CEST
    == Sculpt Mode ==

    Added the layers shortcuts (0-9, minus, equals, accent) for Sculpt Mode.

    Campbell Barton 2007/04/08 22:40:08 CEST
    mesh_solidify - added a different wire type, can make 4 and 6 sided wire segments. alos made solid wire an option.

    uvcalc_smart_project - removed import of Main, was causing error

    Campbell Barton 2007/04/09 03:43:33 CEST
    mesh_wire.py
    * Support for fgons (dont make wire on fgon edges)
    * added new wire type (extra sharp)
    * alos fixed editnmesh problem

    * mistake in previous commit log (mesh_solidifym meant mesh_wire)

    Campbell Barton 2007/04/09 09:03:26 CEST
    Anti - NMesh commit.
    unweld - warn that this tool destroys MultiUV/Col's (because of NMesh)
    API_intro and NMesh - note that NMesh is maintained but deprecated.

    Ton Roosendaal 2007/04/09 10:49:43 CEST
    Bugfix #6503

    Displacement option for render only works without Nodes (it is calculated
    as a Texture effect in advance, not a render option). To illustrate that,
    the button to enable diplacement mapping is hidden for Node materials.

    Ton Roosendaal 2007/04/09 12:52:22 CEST
    Patch #6325

    Cleanup of Logic buttons, for dynamic actors. Plenty of options have become
    obsolete with bullet, so not drawn.

    Campbell Barton 2007/04/09 13:15:24 CEST
    smooth view transformations, set the smoothview value to about 250 and the view animates when you switch between side, top etc.

    .
    Última edición por pedropp; 22-08-2007 a las 17:20

  14. #194
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje
    Campbell Barton 2007/04/08 11:35:06 CEST
    Modified files:
    blender/release/scripts mesh_solidify.py
    scripttemplate_mesh_edit.py
    blender/release/scripts/bpymodules BPyMesh.py
    Added files:
    blender/release/scripts mesh_wire.py

    Log:
    Adding a 'solid wire' script.
    http://members.optusnet.com.au/cjbarton/teapot.jpg

    .
    Eso quiere decir que se podrán hacer pestañas en Blender como en el tutorial de Siquier para max?
    Trabaja en lo que te gusta y y nunca mas trabajaras, todo sera Diversión !!!!

  15. #195
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por sangio Ver mensaje
    Eso quiere decir que se podrán hacer pestañas en Blender como en el tutorial de Siquier para max?
    Sangio, con el nuevo sistema de partículas hacer pestañas cejas y pelo en general es un juego de niños. Lo he comprobado personalmente porque he usado la CVS que anda por ahí para hacer una cabeza completa
    "Algún día todo será digital". Caronte.
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