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Tema: Blender 2.43 :: Release y avances

  1. #301
    @_mataii Avatar de Mataii
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Y generación de normal maps por espacio de tangentes? o seguirá de momento object space?

    alguien sabe?

  2. #302
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Por lo que tengo entendido, al final parece que ni lo de la grabación del sonido en los avi, ni el selector de imágenes, ni lo de pasar normales de highpoly a lowpoly lo ha cogido ningún programador, así que casi seguro que no lo lleve la 2.44 pese a haberlo anunciado.
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  3. #303
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por Caronte Ver mensaje
    Por lo que tengo entendido, al final parece que ni lo de la grabación del sonido en los avi, ni el selector de imágenes, ni lo de pasar normales de highpoly a lowpoly lo ha cogido ningún programador, así que casi seguro que no lo lleve la 2.44 pese a haberlo anunciado.
    Pues que no se pongan a cantar sin tener la letra a mano.

    Mierda!

    ¿Lo del selector de imágenes no estaba en una CVS?

  4. #304
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Que sí, que esta, el image browser esta en la última RC1 de windows.

    Pero se me ha colgado blender al abrir una carpeta llena de jpgs.

  5. #305
    Senior Member Avatar de ZanQdo
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    El cvs esta congelado ya, lo que hay en este momento es lo que saldrá en 2.44
    Última edición por ZanQdo; 05-05-2007 a las 02:03

  6. #306
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Cita Iniciado por Leander Ver mensaje
    Que sí, que esta, el image browser esta en la última RC1 de windows.

    Pero se me ha colgado blender al abrir una carpeta llena de jpgs.
    Esto es un mensaje de Ton de hace 5 días:

    Hi team,

    It's 2 months ago already, time to chek if a 2.44 could be done.

    What is in 2.44:

    - 64 bits support
    - some compo nodes
    - plenty of python work
    - a load of bugfixes
    - appreciated smaller features like animated view, action subchannel,
    ...
    (complete list will be extracted from cvs)

    Targets from the shortlist that will be postponed:

    - image browser
    (being reviewed, for next release)

    - adding composite nodes
    (still several in tracker...)
    - pynode
    (unconfirmed, but probably next release?)
    - ffmpg cleanup, and integration for release in osx and windows
    (still nobody volunteering?)
    - baquíng: object-to-object ray normal baquíng
    (waiting for inspired coder!)
    ...
    ...
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  7. #307
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    Smile Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    seria bueno si el sistema de peinado nuevo se agregara a la versión 2.44

  8. #308
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Campbell Barton 2007/05/04 05:23:40 CEST
    added access to SSS settings in Python
    buttons_shading.c - 2 tooltips elaborated

    Brecht Van Lommel 2007/05/04 11:17:47 CEST
    Fix SSS panel docking. Didn't seen to go well with a clean .B.blend.
    Replace the R,G,B sliders with a color button, patch by Matt, thanks!

    Joshua Leung 2007/05/04 13:35:40 CEST
    Curves in Editmode:

    HKEY and Shift HKEY are used to change the handle type of curve control points in the IPO and Action Editors, and alos for curves in the 3d view until recently.

    This commit reverses the hotkey changes in:
    http://projects.blender.org/pipermai...ay/009879.html

    For curves, I've changed the show/hide points hotkeys to:
    * Ctrl Alt HKEY == Hide Point(s)
    * Alt HKEY == Show All Points

    These aren't optimal, but at least there are usable hotkeys for this for now. Before, there had been a long-standing hotkey conflict. Better hotkeys can be designed as part of 2.5 work.

  9. #309
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Joshua Leung 2007/05/05 12:07:05 CEST
    == IPO Editor ==

    Ctrl-Clik to add a keyframe in the active ipo-curve only made sense when showkeys
    was off. Otherwise the drawmode would change from keys to curves then bak to keys when some other tool was used.

    Campbell Barton 2007/05/06 04:19:43 CEST
    Modified files:
    blender/release/scripts 3ds_export.py


    many 3ds files would not open in other applications because of the 12 character limit of names and filenames in 3ds files.
    fixed this and optimized dictionary access some.

    Simon Clitherow 2007/05/06 18:43:50 CEST
    Modified files:
    blender/release/windows/installer 00.sconsblender.nsi


    Added a chek to installer for runtime dlls required to run blender. If
    not found on their system, it will open a browser window to point them
    at the download site.

    DEV NOTES: Anyone building the NSIS installer will need the Moreinfo
    plugin - http://nsis.sourceforge.net/MoreInfo_plug-in

    Nathan Letwory 2007/05/07 00:12:14 CEST
    === FFMPEG on Win32 ===

    * rebuilt ffmpeg libraries. h264 now actually works.

  10. #310
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    No pude probar la RC1 pero estoy probando la RC2 recién bajadita y mola que tenga presets de SSS

    ...
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  11. #311
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Mmmm.. no comprendo porqué al darle al ALT-A para realizar un preview de animación dentro del IPO CURVE EDITOR y CON EL CANDADO ACTIVO no hay actividad en el 3DVIEW, y viceversa también pasa lo mismo.

  12. #312
    Senior Member Avatar de ZanQdo
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Shift Alt A

  13. #313
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Aaaarghhh!!! Gracias Zanquete!

  14. #314
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    Mensaje del Sr. Ton.
    Ay, que poco queda ya

    6 de mayo, 23:37

    Hi all,

    This sunday meeting we went over release issues and todos:

    - Windows "Redistributable" install issue; decision was made to accept
    this for 2.44. It seems to cause some stir, so we have to make this
    painless as possible. Simon will chek on adding a clear hint +
    download link in the installer.

    - SSS needs a bit of testing and integration fixes. Is no showstopper
    (SSS is bonus feature with a WIP sticker on it)

    - Regression suite files have to be upgraded, ton does.

    - Splash: the judges from 2.43 still had to appoint a new team... in
    order to get things done quickly, I've asked Ken Hughes to coordinate
    splash contest, and have Brecht and Joshua (Aligorith) to review with
    him. The democratic method can come bak for 2.50

    (Note for those who will miss the cool blue-boy 2.43 splash, we picked
    it as Essential Blender book cover!)

    - FFMPG: Nathan checks on adding this to the Windows release (the RC
    has it even). Jean-Luc will try it for OSX even.

    No real showstoppers have been detected. So, unless we get a veto in
    (showstoppers where art thou!) we release 2.44 on the 10th of may,
    closing cvs indefinitely on the 9th...

    Yes, then around the 11th we should have a svn repository, on another
    computer. CVS can remain available for reading for a while after, until
    svn works for everyone.

    Later more,

    -Ton-

    ------------------------------------------------------------------------
    --
    Ton Roosendaal Blender Foundation ton at blender.org
    http://www.blender.org

    __________________

  15. #315
    Senior Member Avatar de Neo_one
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    Aug 2006
    Mensajes
    1,035

    Re: Blender 2.43 (Release y avances)

    ¿Se puede saber cada cuanto tiempo sacan una versión nueva?. Si hace nada salió la 2.43.
    A este paso se va a quedar desfasado el libro de megacat para finales de año.

    Una cosilla, ¿Que son las siglas SSS y similares?
    PDA: Sí, soy muy nuevo en Blender.

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