Gracias Gracias:  0
Página 17 de 64 PrimerPrimer ... 713141516171819202127 ... ÚltimoÚltimo
Resultados 241 al 255 de 949

Tema: Blender 2.45 :: Release y avances

  1. #241
    Senior Member
    Fecha de ingreso
    Sep 2004
    Ubicación
    Argentina
    Mensajes
    1,092

    Blender Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    alguien sabe si están mejorando la herramienta para pintado te texturas , la que se parece a un pequeño bodypaintí estaría bueno si pudiera pintar las juntas de los uv.

  2. #242
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
    Fecha de ingreso
    Dec 2004
    Ubicación
    Valencia-España
    Mensajes
    14,691

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Cita Iniciado por batou Ver mensaje
    ...estaría bueno si pudiera pintar las juntas de los uv.
    Eso ya se puede hacer
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  3. #243
    Senior Member
    Fecha de ingreso
    Sep 2004
    Ubicación
    Argentina
    Mensajes
    1,092

    Blender Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    se puede clonar texturas para arreglar las juntas en el visor?

  4. #244
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
    Fecha de ingreso
    Dec 2004
    Ubicación
    Valencia-España
    Mensajes
    14,691

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Cita Iniciado por batou Ver mensaje
    se puede clonar texturas para arreglar las juntas en el visor?
    Sí, la única putada es que no se puede rotar ni escalar

    También puedes usar una brocha con textura.
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  5. #245
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
    Fecha de ingreso
    Oct 2004
    Ubicación
    Zaragoza (ESPAÑA)
    Mensajes
    10,969

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Un minitutorial de cómo usar el mesh deform modifier con links a builds para win y linux con esta nueva feature:

    Mesh Deform Modifier at BlenderNation

  6. #246
    · Avatar de pedropp
    Fecha de ingreso
    Jun 2005
    Mensajes
    1,257

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    en el trunk:

    Revision: 12613
    Author: campbellbarton
    Date: 2007-11-17 15:21:53 +0100 (Sat, 17 Nov 2007)
    -----------
    Selecting an image in editmode now adds UV's if they are not there (before assigning the image)

    Revision: 12621
    Author: campbellbarton
    Date: 2007-11-19 11:17:55 +0100 (Mon, 19 Nov 2007)
    -----------
    scripts/weightpaint_average.py

    simple weight invert script for the weightpaint menú, removed a print from weightpaint_average.py

    --------------

    Revision: 12624
    Author: campbellbarton
    Date: 2007-11-19 18:39:52 +0100 (Mon, 19 Nov 2007)
    -----------
    scripts/import_dxf.py

    Update v1.0.11 from Migius

    You can find the update v1.0.11 on http://wiki.blender.org/index.php/Sc.../Import/DXF-3D

    changelog:
    c4 added "analyse DXF-file" UI-option: print LAYER/BLOCK-dependences into a textfile
    c3 human-formating of data in INI-Files
    c2 added "caps" for closed Bezier-curves
    c2 added "set elevation" UI-option
    c1 rewrite POLYLINE2d-arc-segments Bezier-interpreter
    b9 many bugs fixed
    b9 rewrite POLYLINE2d-arc-segments trimming (clean-trim)
    b8 added "import from frozen layers" UI-option
    b8 added "import from paper space" UI-option
    b8 support Bezier curves for LINEs incl.thickness(0.0-10.0)
    b8 added meshSmooth_on for circle/arc/polyline
    b8 added vertexGroups for circle/arc
    b7 added width_force for ARCs/CIRCLEs = "thin_box" option
    b3 cleanup code, rename f_drawArc/Bulg->f_calcArc/Bulg
    b2 fixing material assignment by LAYER+COLOR
    b1 fixing Bezier curves representation of POLYLINEs-arc-segments
    b0 added global_scale_presets: "yard/feet/inch to meter"

  7. #247
    · Avatar de pedropp
    Fecha de ingreso
    Jun 2005
    Mensajes
    1,257

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    más cambios en el trunk:

    Revision: 12635
    Author: ton
    Date: 2007-11-20 16:01:44 +0100 (Tue, 20 Nov 2007)
    -----------
    Tiny group-proxy update:

    When you make proxy, the group-update tags should be set OK.

    Symptom: you could not move proxy around until you set keys
    in bones and advance frame.

    Revision: 12636
    Author: ton
    Date: 2007-11-20 17:58:25 +0100 (Tue, 20 Nov 2007)
    -----------
    Another feature request from the animation dept:

    Relative Shape Keys now allow to define the Shape it is relative to!
    (It used to be relative with respect to the first key, which is still
    default).

    The reason for this feature is that keys don't always add together
    well when they're all derived from the same base shape. A clear
    example is hard to make... will wait for someone posting it.

    __________________

  8. #248
    Senior Member Avatar de ZanQdo
    Fecha de ingreso
    Feb 2006
    Ubicación
    Costa Rica
    Mensajes
    401

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Noticias frescas :D

    Matt "Broken" Ebb esta haciendo un nodo de raytracing, entre otras cosas permite reflecciones anisotrópicas rotativas:








    http://mke3.net/blender/devel/nodes/...fibre-h264.mov
    Miniaturas adjuntadas Miniaturas adjuntadas Blender 2.45 :: Release y avances-refl_radial-nodes.png   Blender 2.45 :: Release y avances-refl_carbonfibre-nodes.png  
    Última edición por 3dpoder; 22-11-2007 a las 16:08

  9. #249
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
    Fecha de ingreso
    Oct 2004
    Ubicación
    Zaragoza (ESPAÑA)
    Mensajes
    10,969

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Ufff, la de posibilidades que da eso, me recuerda al node tree de XSi en cuanto a raytracing se refiere.

    Por ejemplo puedes hacer que durante el raytracing todos los pixels dibujados que tengan reflexión o transparencias sean sustituidos por una imagen o un color sólido, o que no encuentre objeto de colisión (el vacio) para añadir un plano de fondo.

    Esto es ilimitado.
    Última edición por Leander; 21-11-2007 a las 07:33

  10. #250
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
    Fecha de ingreso
    Oct 2004
    Ubicación
    Zaragoza (ESPAÑA)
    Mensajes
    10,969

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Una cosa, ¿la nueva UI para la supuesta 2.50 será solo estético? Porque si es así se les van a acumular tantos patchs y features con tanta espera, además van a necesitar más tiempo para beta-testing.

  11. #251
    Senior Member
    Fecha de ingreso
    May 2004
    Ubicación
    Bogota, Colombia
    Mensajes
    481

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    A qué te refieres con "sólo estético"?

    jedihe
    Cuando traigas un fusil y lo sientes junto a tus ideas, serás irremediablemente seducido por el poder persuasivo de las balas.

    Miscelánea Blender: Blender en español... y bien explicado! (en YouTube o en 3DPoder)

  12. #252
    · Avatar de pedropp
    Fecha de ingreso
    Jun 2005
    Mensajes
    1,257

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    en el trunk:

    Revision: 12639
    Author: aligorith
    Date: 2007-11-21 05:08:00 +0100 (Wed, 21 Nov 2007)
    -----------
    == Auto-Keyframing - 'Only Needed' Improvements ==

    The 'Only Needed' option for Auto-Keyframing now works better with a few of the different transform options.

    Rotating/Scaling using a pivot point that is not the center of the Object/Bone (3d-cursor, active), alos inserts location keyframes if the location alos changes. If "Only Centers" option is activated, then only location keyframes are inserted.

    Revision: 12640
    Author: aligorith
    Date: 2007-11-21 05:49:13 +0100 (Wed, 21 Nov 2007)
    -----------
    Patch #7779: Make the 'Hold' option work with NLA action modifiers
    Patch by: Matt Ebb (broken)

    Currently in Blender, NLA action modifiers can work in very wacky and mysterious ways.

    If an action is being modified with a path deform, when it reaches the end of that strip, it will snap bak to the original un-modified location, regardless of whether the strip 'Hold' option is on. It's very frustrating to work with, and causes all sorts of problems - if you use a path to make a character walque from point A to point B, you generally want him to stay at point B, and not jump somewhere completely different, just because the strip ended.

    This patch fixes this behaviour, and makes it much more sensible and predictable. There is a chance that this will breaque old files that were reliant on the old broken behaviour though, but I think it's definitely worthwhile to fix this problem.

    Chek the demo file in Blender 2.45 vs one with this patch applied - you can see the difference in behaviour.

    Demo File Link (attachment in original tracker post):
    https://projects.blender.org/tracker...heelsetup2.zip

    Revision: 12644
    Author: campbellbarton
    Date: 2007-11-21 17:07:47 +0100 (Wed, 21 Nov 2007)
    -----------
    initial support for leaves as duplifaces as well as some a bugfix for loading settings

    --------------
    scripts/wizard_curve2tree.py

    Revision: 12645
    Author: n_t
    Date: 2007-11-21 23:12:16 +0100 (Wed, 21 Nov 2007)
    -----------

    - Added OpenMP code, it is enabled by defining PARALLEL=1 for the elbeem
    compilation. Currently, it is not yet active by default, but
    Genscher wanted to do some tests.
    It can be used to distribute the computation load onto múltiple shared-
    memory CPUs by splitting the domain along the y-axis (assuming a
    gravity force along z). However, there is no load balancing: so
    if there's fluid only in one of the y-axis halves you will not get
    a speedup for 2 CPUs.

    - Added a fix for the memory allocation bugs #7120 and #6775. In
    solver_init.cpp there are now several variables max___MemChunque
    (line 692+), that set upper limits for various systems. The same
    problem existed for mac & linux, but the limit is higher, so
    it probably went by undetected. The Windows limit is currently 1GB,
    if the strange 700MB limit problems mentioned in the bug regports the
    bugs persist, this could be further reduced. For 64bit compilations
    this problem shouldn't exist anyway.
    What's still missing is a display of how much the resolution was
    reduced to fit into memory...

    - And some minor solver code cleanup.

    Revision: 12647
    Author: aligorith
    Date: 2007-11-22 00:22:56 +0100 (Thu, 22 Nov 2007)
    -----------
    Patch #7794: X-Axis Mirror Support for Various Operations in Armature EditMode
    Patch by: Teppo Kansala (teppoka)

    This patch adds X-Axis Mirror support for the following tools:
    - Delete Bone (X)
    - Recalculate Bone Roll Angles... (Ctrl-N)
    - Duplicate Bone (Shift-D)
    - Clear Parent... (Alt-P)
    - Move Bone To Layer (M)

    Revision: 12648
    Author: aligorith
    Date: 2007-11-22 01:58:57 +0100 (Thu, 22 Nov 2007)
    -----------
    == Armature Path Drawing Tweaque ==

    Peach Request: Bone path lines are now drawn using two colours to show the parts of the path before and after the current frame. Those before the current frame are drawn darker, while those after are drawn in a blue colour.

    Revision: 12649
    Author: briggs
    Date: 2007-11-22 02:43:24 +0100 (Thu, 22 Nov 2007)
    -----------
    -> Updated FLT scripts

    Blender FLT I/O scripts have been updated to have more features.In addition
    several utility scripts/applets have been added to aid in working with FLT
    databases within Blender.

    Documentation can be found here:

    http://wiki.blender.org/index.php/Sc...openflight_flt
    http://wiki.blender.org/index.php/Sc...openflight_flt
    http://wiki.blender.org/index.php/Sc...Manual/FLTools

    __________________

  13. #253
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
    Fecha de ingreso
    Oct 2004
    Ubicación
    Zaragoza (ESPAÑA)
    Mensajes
    10,969

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Cita Iniciado por jedihe Ver mensaje
    A qué te refieres con "sólo estético"?

    jedihe
    Más bonito, lavado de cara.

    O espero que mejore el workflow.

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje
    == Auto-Keyframing - 'Only Needed' Improvements ==

    The 'Only Needed' option for Auto-Keyframing now works better with a few of the different transform options.

    Rotating/Scaling using a pivot point that is not the center of the Object/Bone (3d-cursor, active), alos inserts location keyframes if the location alos changes. If "Only Centers" option is activated, then only location keyframes are inserted.
    Eso es música para mis oídos.

  14. #254
    Senior Member
    Fecha de ingreso
    May 2004
    Ubicación
    Bogota, Colombia
    Mensajes
    481

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Según interpreto lo que leí en una entrevista a Tom Musgrove, el core-developers-team no pretende hacer un cambio "revolucionario" en la UI. Se haran mejoras visuales tales como usar widgets más pulidos?, creo que sí (Matt Ebb ha hecho unos en Tuhopuu que están fabulosos!). Así que, yo espero que haya un "refreshing" de la UI, dentro de lo cual cabría la posibilidad de barras de menú orientadas verticalmente, por ejemplo. No sé si piensen reorganizar la localización de los paneles y sus respectivos botones.En lo personal me gustaría poder sacar un panel de cualquier sub-ventana y llevarlo a otra, por ej. a la vista 3D poder llevar el panel de modificadores o el de constraints para copy-pastear más rápidamente ciertos parámetros.

    Ahora bien, respecto del workflow, creo que los "pie-menus" pueden ser útiles en ciertos contextos y podrían efectivamente acelerar el workflow; de otra parte, la posibilidad de grabar macros resulta sumamente interesante. Quien tenga una técnica totalmente desarrollada para cierta labor, seguramente pueda guardar su macros personales que le asistan en el trabajo diario. Ni qué decir de los tutoriales inside-Blender o de los custom-hotkeys...! .

    Eso, no sé si alguien tenga más información al respecto.

    jedihe

    P.D. 9000 posts en 3 años? eso es como 3 por día! qué forero tan disciplinado!
    Última edición por jedihe; 23-11-2007 a las 03:28
    Cuando traigas un fusil y lo sientes junto a tus ideas, serás irremediablemente seducido por el poder persuasivo de las balas.

    Miscelánea Blender: Blender en español... y bien explicado! (en YouTube o en 3DPoder)

  15. #255
    · Avatar de pedropp
    Fecha de ingreso
    Jun 2005
    Mensajes
    1,257

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    en el trunk:

    Revision: 12650
    Author: campbellbarton
    Date: 2007-11-22 11:10:57 +0100 (Thu, 22 Nov 2007)
    -----------
    SetPivot, patch from malefico, #7785 alos added GetPivot

    (API Python)

    Revision: 12657
    Author: campbellbarton
    Date: 2007-11-22 23:07:41 +0100 (Thu, 22 Nov 2007)
    -----------
    ==Python API==
    made it possible to remove curves from python with "del curve[i]"

    Revision: 12661
    Author: ton
    Date: 2007-11-23 15:48:26 +0100 (Fri, 23 Nov 2007)
    -----------
    Bugfix #7802

    Fixed very old annoyance in alpha render: when using alpha textures images,
    nicely premulled as Blender wants it, you still got dark outlines at the
    edges. This because the blender shading pipeline alos premultiplies.

    Solution: de-premul image texture colors after sampling.

    Revision: 12664
    Author: campbellbarton
    Date: 2007-11-24 19:29:33 +0100 (Sat, 24 Nov 2007)
    -----------
    ==Python API==
    Added a keyword argument for mesh.pointInside(point, selected_only=True)
    This means only selected faces are tested when doing the inside/outside test, disabled by default.

    __________________

Página 17 de 64 PrimerPrimer ... 713141516171819202127 ... ÚltimoÚltimo

Temas similares

  1. Blender Blender 2.76 :: Release y avances
    Por SHAZAM en el foro Noticias
    Respuestas: 49
    Último mensaje: 10-03-2016, 23:10
  2. Blender Blender 2.63 :: Release y avances
    Por SHAZAM en el foro Noticias
    Respuestas: 29
    Último mensaje: 03-10-2012, 20:33
  3. Blender Blender 2.58 :: Release y avances
    Por SHAZAM en el foro Noticias
    Respuestas: 128
    Último mensaje: 16-08-2011, 20:04
  4. Blender Blender 2.57 :: Release y avances
    Por SHAZAM en el foro Noticias
    Respuestas: 224
    Último mensaje: 22-06-2011, 22:31
  5. Blender Blender 2.42 :: Release y avances
    Por SHAZAM en el foro Noticias
    Respuestas: 461
    Último mensaje: 18-02-2007, 02:03

Actualmente estos son sus permisos de publicación en el foro.

  • -No puedes crear nuevos temas al no estar registrado o no haber iniciado sesión en el foro.
  • -No puedes responder temas al no estar registrado o no haber iniciado sesión en el foro.
  • -No puedes subir archivos adjuntos al no estar registrado o no haber iniciado sesión en el foro.
  • -No puedes editar tus mensajes al no estar registrado o no haber iniciado sesión en el foro.
  •