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Tema: Blender 2.45 :: Release y avances

  1. #346
    Senior Member Avatar de ZanQdo
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    si si, las herramientas se están reescribiendo una por una en el nuevo modeller

  2. #347
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Ufff, hasta mata al opensource (Wings3D) con el nuevo modeller.

    Con Blender no se necesita nada más.

    Creo que se me ha olvidado teñir los ojos de naranja... ¿o los pongo de azul?... Cabeza pal bote.

    Pedazo programazo el blenderazo.

  3. #348
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    < offtopic >

    En blenderNation hablan de un tal Maloyo .
    http://www.blendernation.com/2007/12/19/maloyo-rig/


  4. #349
    Administrador Avatar de SHAZAM
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  5. #350
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    en el trunk:

    Revision: 12925
    Author: blendix
    Date: 2007-12-17 13:54:39 +0100 (Mon, 17 Dec 2007)
    -----------

    Shift+O subdivisión switching now alos allows to switch
    particle systems on/off if they exist.

    Revision: 12937
    Author: blendix
    Date: 2007-12-18 17:55:09 +0100 (Tue, 18 Dec 2007)
    -----------
    Particles
    =========

    - The render and realtime button for the particle system modifier
    and the enabled button for particles now work seperate again,
    made a bad design decision to tie them together. Now with only
    the render button and not realtime enabled it renders.
    - Fix for bug #7948: particle mode crash while constraining axis.
    - Fix for bug #7945: crash loading effector groups from an old file.
    - Fix for bug #7942: crash for reactor particles emitting from particles.

    Revision: 12941
    Author: bdiego
    Date: 2007-12-19 06:37:57 +0100 (Wed, 19 Dec 2007)
    -----------
    Add support for stampinformación to the JPEG format.

    This is the review of the patch:
    [#5485] Invisibly stamp render information into jpg and png files.
    by Rob Hausauer (paprmh)

    NOTE: I split this patch in 3 part:
    1) jpeg support
    2) python api
    3) sequence plugin

    This is the first part, hope finish with the other two tomorrow night.

    Revision: 12943
    Author: aligorith
    Date: 2007-12-19 09:48:41 +0100 (Wed, 19 Dec 2007)
    -----------
    Changed the default hotkeys for playing animations to be more useful IMO (ported from AnimSys branch):
    * Alt-A now only plays the animation in the active space, if that space is a 3D-view. Otherwise, it plays the animation in all spaces. The old behaviour simply didn't make sense for animation editors, where you'd simply see the current-frame marker moving...

    * Alt-Shift-A now plays the animation in all spaces regardless of whether they are active (including 3d-views)

    y en la rama cloth:

    Revision: 12936
    Author: genscher
    Date: 2007-12-18 17:54:12 +0100 (Tue, 18 Dec 2007)
    -----------
    Some User UI changes:
    a) Don't asque the user anymore if he wants to overwrite the file when he's doing a simple ctrl-s/ctrl-w;
    b) Asque for saving on exit when a file has changed, ontheless quit.blend is saved anyway. --> All branch changes, not likely to go into trunk

    ___

  6. #351
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)


  7. #352
    Senior Member
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Cita Iniciado por pedropp Ver mensaje
    ouch!
    jojojo ! una vez más 3dpoder vence a blendernation en primicias ! (gracias PedroPP por rescatarlo )

  8. #353
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    segundo intento, a ver si ahora no se borra el mensaje...

    Cambios en el trunk:

    Revision: 12949
    Author: aligorith
    Date: 2007-12-19 23:37:38 +0100 (Wed, 19 Dec 2007)
    -----------
    == Action Editor - Copy/Paste ==

    Now the Copy/Paste functionality stores more información about where keyframes came from. This allows users to copy full poses in the Action Editor and paste them in another action.

    Peach request/bugfix for William.

    Revision: 12952
    Author: aligorith
    Date: 2007-12-20 00:29:42 +0100 (Thu, 20 Dec 2007)
    -----------
    == Action Editor - Show Hidden Channels ==

    This option (found in the View menu) shows all Action Channels, regardless of whether the data they represent is visible or not.
    It's better than having to have múltiple pinned Action Editors open to be able to move all keyframes of all bones at once (when blocking for example).

    Also, fixed some compile errors caused by previous commit...

    Revision: 12959
    Author: blendix
    Date: 2007-12-20 17:35:27 +0100 (Thu, 20 Dec 2007)
    -----------
    Strand Render Simplification
    ============================

    - Strand render now has options to remove child strands as
    the object's faces becomes smaller, in the Simplification
    particle panel.
    - "Reference Size" is the appróximate size of the object on
    screen, after which simplification starts.
    - "Rate" is how fast strands are removed.
    - "Transition" is the percentage of strands being faded out as
    they are removed.

    - Another "Viewport" option removes strands on faces that are
    outside of the viewport. "Rate" again controls how fast these
    are removed.

    - Strand render in Blender Units now has an adjustable minimum
    width. Below this minimum width, strands start fading out
    instead of getting smaller.

    Revision: 12960
    Author: blendix
    Date: 2007-12-20 18:04:10 +0100 (Thu, 20 Dec 2007)
    -----------
    Particle Edit Mode
    ==================

    - Added a Remove Doubles tool, to remove two particles with the
    same root position.

    Revision: 12963
    Author: theeth
    Date: 2007-12-20 19:41:11 +0100 (Thu, 20 Dec 2007)
    -----------
    Reset GL lights are reloading defaults with Ctrl-X.

    GL Lights defaults are read bak from the file, they just weren't applied until the next recalc call.

    Revision: 12964
    Author: nicholasbishop
    Date: 2007-12-20 20:07:47 +0100 (Thu, 20 Dec 2007)
    -----------
    == Sculpt Mode ==

    Applying Stephan Kassemeyer's patch (#6750) to add a curve modifier for sculpting.

    A few changes from the patch:
    * The default curve is closer to the old behavior
    * Fixed loading files already saved in sculpt mode
    * Changed the interface; split the brush texture controls off into a third sculpt tab, and put the curve (and curve reset) into the Brush tab.

    ___
    Última edición por pedropp; 21-12-2007 a las 15:47

  9. #354
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Me suena a restauración de backup de emergencia
    Me cagontó
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  10. #355
    · Avatar de pedropp
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    en el trunk:

    Revision: 12967
    Author: theeth
    Date: 2007-12-21 02:53:55 +0100 (Fri, 21 Dec 2007)
    -----------
    == Transform feature test ==

    Related to bug [#7792] ("Around Selection" user preference doesn't work for linked objects), this commit makes Linked objects be considered in Transform.

    This has a couple of effects:
    Linked objects are used to calculate the center of transformation and such but are skipped during the actual transformation.
    Linked objects can be used as orbiting targets (see previously mentionned bug).

    The offshot is that selecting a linked object and hitting G doesn't cancel immediately as it did before (this could eventually be worked around, but I don't think it's that much of a problem. Disagreeing people should express themselves).

    Revision: 12979
    Author: schlaile
    Date: 2007-12-23 18:01:44 +0100 (Sun, 23 Dec 2007)
    -----------
    == Sequencer (Peach request) ==

    Make the "Sync" button work when sound is disabled, Animators use this as a way to play animations at the right speed, could be renamed to "Drop Frames" and work even when blender built without audio enabled.

    (do not forget to give credit to me :)

    Revision: 12980
    Author: schlaile
    Date: 2007-12-23 18:27:06 +0100 (Sun, 23 Dec 2007)
    -----------
    == Playbak (peach request) ==

    Correct playbak frames per second when "Play" is pressed. (Play spawns a new instance of blender, it could pass an argument that sets the frames per second)

    (double credit :)

    ___

  11. #356
    BlenderAdicto Avatar de venomgfx
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    taran!

    al fin el famosisimo event refactor tiene algún lugar más que en charlas y "To-Do's", ya tiene branch propio:
    Author: ton
    Date: 2007-12-24 17:51:25 +0100 (Mon, 24 Dec 2007)

    Log Message:
    -----------
    Initial branch for event-tool refactor project.
    TaskForce Twopoint Five!

  12. #357
    BlenderAdicto Avatar de venomgfx
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Displacement Baquíng

    Parche de la mano de Matt Ebb (broken)
    Blender Projects: Blender 2.4x BF release: Detail: 8002 Displacement baquíng

    Hay un error en la escala de algunas áreas pero Brecht ya le echo una mano y subirá un parche con este arreglo pronto.

    A ver si después de este fix vemos algo en GraphicAll.org
    Miniaturas adjuntadas Miniaturas adjuntadas Blender 2.45 :: Release y avances-bake_displacement_bounds.jpg  
    Última edición por venomgfx; 24-12-2007 a las 22:18

  13. #358
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
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    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Esto sube como la espuma
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

  14. #359
    El Poder de Blender en Mi
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    Sep 2007
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    10

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Caronte Blender no te funciona porque es probable que no tengas el componente rutime de Windows, este archovo se borra cuando instalas algunos software comerciales de 3D si gustas te lo puedo enviar por correo y te indico donde colocarlo para que puedas ejecutar blender sin ningún problema, ya esto me ha pasado muchas veces. es normal
    TU Parcero

  15. #360
    BlenderAdicto Avatar de Caronte
    Fecha de ingreso
    Dec 2004
    Ubicación
    Valencia-España
    Mensajes
    14,691

    Re: Blender 2.45 (Release y avances)

    Cita Iniciado por shoowilly Ver mensaje
    Caronte Blender no te funciona porque es probable que no tengas el componente rutime de Windows, este archovo se borra cuando instalas algunos software comerciales de 3D si gustas te lo puedo enviar por correo y te indico donde colocarlo para que puedas ejecutar blender sin ningún problema, ya esto me ha pasado muchas veces. es normal
    Je, Je...
    No tengo ni idea de que hablas.
    Blender me va perfecto (como siempre)
    "Algún día todo será digital". Caronte.
    Mi web: NicoDigital.com

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