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Tema: Hash's animation Master 2006 v14 0 alpha

  1. #1
    Administrador Avatar de SHAZAM
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    Animationmaster Hash's Animation Master 2006 v14.0 alpha

    ¡Ostras! Sorpresitas que se encuentra uno en los foros Hash; no terminan de pulir la v13 y ya están en la v14

    Bueno, total, es gratis (para usuarios registrados del CD Yeti) y no se pierde nada con probarla:

    Cita Iniciado por Will Pickering en los foros Hash Inc.
    Here are links to the v14.0 Alpha Installer.


    Windows:

    OSX (Univeral Binary):
    Features: Stay tuned for more info


    Make sure when you report bugs to A:M Reports, that you pik the v14 project in the upper right.


    Como sospechaba, en la próxima versión seguirán dándole caña al motor de render, que ya es muy competitivo; si logran bajar los tiempos de proceso, como aparentan los primeros resultados, creo que A:M se utilizara cada vez más para otro tipo de trabajos que no sean solo animación de personajes.



    Cita Iniciado por Yves Poissant en los foros Hash Inc.
    __________________________________________________ ____
    (KenH @ Oct 2 2006, 09:33 PM)

    "There's a gamma setting in the render options for starters."

    __________________________________________________ _____

    How to use:

    1) Use the spinning gamma chart to set the current gamma setting for your monitor. Move a distance away from your monitor until you cannot distinguish the lines in the left side of the gamma chart. Scroll up or down until the two sides of the gamma chart look the same gray level.

    2) Enter the desired gamma correction in the edit box above the gamma chart. That would normally be 2.2.

    Now this gamma correction will be applied to any progressive or quik renders. This will allow you to adjust textures and lighting for a given gamma correction while doing render previews.

    __________________________________________________ ______
    (MattWBradbury @ Oct 2 2006, 09:34 PM)

    ""I see something new. Distribute Passes feature in Lights with Raytraced shadows."

    __________________________________________________ _______

    If this is checked, then the number of ray cast for raytraced software shadows will be distributed among passes. There are two benefits to this:

    1) If you set a given number of ray cast for a given software shadow quality, then you don't need to adjust that number if you render with multipasses with different number of passes.

    2) If you set the number of ray cast to, let's say 2, just to get software shadows, then each passes will cast only one ray instead of two each. Thus reducing rendering time by appróximately a factor of 2.

    --------------------
    Yves Poissant
    www.ypoart.com
    Última edición por SHAZAM; 03-10-2006 a las 04:39
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  2. #2
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    Re: Hash's Animation Master 2006 v14.0 alpha

    Jiaja! esto va deprisita!!! Ese Yves es un monstruo!!!

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