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Tema: Mudbox 2009 performance preview

  1. #31
    como siempre... Avatar de exavi
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Cita Iniciado por Dexter Ver mensaje
    Support for realtime shaders in the viewport (cubemaps, IBL, HDR support, and I suspect the ability to load a certain kind of .fx maybe)
    -Ability to rotate the relflected environment and ability to lok it at the desired angle
    - Realtime ambiant occlusion
    - Realtime depth of field
    igual es cosa mía, pero esto quitando de para una captura rápida no le veo tampoco mucha utilidad porque veo el mudbox más como un programa de paso que después exporatara y se hará el render en otro programa así que...

    según dice dave castle en cgtalk esto es más que nada para los supervisores que puedan hacerse una idea de lo que se va a ver y cómo se va a ver con todo el entorno y todo eso...

    Cita Iniciado por Dexter
    - texture 'stamping' through strokes
    - color painting (forgot to asque if the brush engine was anything close to photoshops)
    jojojojo sin palabras :P

    Cita Iniciado por Dexter
    - automatic 'little squares' unwrapping allowing to paint on an object that has not been unwrapped by hand
    estaría bien que una vez pintada la textura con el unwrap malo-malísimo pudieras hacer el bake texture como haces con displacement a un mismo modelo con los UVs, supongo que será así... así podremos tenenrlo texturizado antes de hacer los UVs y después hacerlos para tener algo más "entendible" en programas tipo Photoshop :P
    Cita Iniciado por Dexter
    - ability to paint bumb, spec and diffuse maps (don't know if you can setup a material with a specific bump, spec and diffuse at the same time...)
    - SteadyStroke (=lazymouse)
    - More polies on screen
    - x64
    lazymouse perfecto :P los polys ya lo habíamos visto, lo mejor de lo mejor, además con x64 buffff :P
    Cita Iniciado por Dexter
    - Rewritten behaviour of some brushes (I think)
    ya me gusta muchísimo más el comportamiento actual de los pinceles de mudbox al de los de Zbrush, así es que si lo quieren dejar como esta... pero si lo mejoran ma´s pues joder, perfecto... xD
    Cita Iniciado por Dexter
    - New splash logo (that was horrible)
    - New startup screen for quik access to basic scenes setup[/B][/SIZE
    si se lo quieren ahorrar, con el trabajo que han hecho arriba, ya hay suficiente ^^

    ....ahora sólo espero que siga siendo estable con todo lo nuevo

  2. #32
    como siempre... Avatar de exavi
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    Talking Re: Mudbox 2009 performance preview

    todo confirmado:

    Cita Iniciado por Autodesk
    What’s New

    Designed by professional artists in the film, games, and design industries, Autodesk® Mudbox™ 2009 software gives 3D modelers and texture artists the freedom to create without worrying about the technical details. A premier digital sculpting and texture painting solution, Mudbox 2009 combines a highly intuitive user interface with a powerful creative toolset for creating ultra-detailed high-poly 3D models. Breaquíng the mold of traditional 3D modeling applications, Mudbox 2009 provides an organic brush-based 3D modeling experience that ignites the creative process.

    Texture Painting
    A new, production-focused texture paint workflow in Autodesk Mudbox digital sculpting and texture painting solution vastly simplifies the process of painting múltiple diffuse, bump, specular, and reflection textures across múltiple high-resolution maps. Paint directly on 3D models to add detail precisely where it’s required, regardless of UV distortion or surface complexity. Paint reference images onto the model from screen space using the new Projection brush. Mudbox 2009 alos lets you paint múltiple maps on múltiple meshes simultaneously and assign múltiple UV tiles on a single mesh for maximum productivity.

    Performance Enhancements
    Mudbox 2009 brings 3D modeling to a new height with significantly improved camera manipulation and brush speed, enabling you to work interactively with 3D models that are fully subdivided into tens of millions of polygons.

    On-Target Display
    Mudbox 2009 brings a host of new display technologies that leverage the power of the OpenGL® API and today’s powerful graphics cards to offer an accurate, on-target environment for real-time evaluation as the asset is manipulated, and for enhanced interactive presentations to clients and art directors.

    Multiple Maps, Textures, and Materials
    The Mudbox advanced real-time GPU rendering technology has the power to display múltiple maps and texture channels (including bump and reflection) per mesh, and múltiple materials in the scene, while still delivering interactive sculpting and painting performance on complex, high-resolution models.

    Multiple Fast and Accurate Shadows
    The ability to accurately cast shadows from múltiple light sources means that artists can validate the effectiveness of their model’s form—for example, making sure that a character’s eyes are not perpetually shadowed by an overly prominent brow or that an environment is convincing from all viewpoints.

    High Dynamic Range Image Lighting
    HDR (high dynamic range) images can be used as light sources, enabling users to evaluate both the form and the color of their models in the context of the target environment’s lighting conditions.

    Viewport Filters
    More realistic interactive presentations are now possible, thanks to the inclusion of a number of viewport filters, including those for ambient occlusion, depth of field, and tone mapping.

    Maximized Work Area
    Mudbox 2009 provides the option to hide user interface elements while working, and by employing standard hotkeys to control the camera, enables artists to maximize their workspace to fill virtually the entire screen.

    Improved Interoperability with Autodesk Maya and Autodesk 3ds Max
    Mudbox 2009 provides enhanced interoperability with Autodesk® Maya® and Autodesk® 3ds Max® software through improved matching of Maya and 3ds Max normal maps. Additionally, Mudbox employs by default the same keyboard shortcuts as Autodesk Maya for camera manipulation.

    Artist-Friendly User Interface
    Mudbox 2009 continues to deliver a highly intuitive user interface that gives you complete creative freedom. Whether you’re looking to explore forms for product design or create highly detailed characters for film and game projects, Mudbox allows you to forget about technical details and focus purely on the art of 3D modeling.
    fuente: Autodesk - Autodesk Mudbox - What’s New

  3. #33
    Megalodon... Avatar de Ballo
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Me gustan estas cosas, pero pienso que un retopo no hubiera estado del todo mal. Ahora toca esperar y que cuelguen unos videos, imagino que después de la presentación en el siggraph. Espero que el tiempo haya merecido la pena.

    :D
    Aqui quiero poner una imagen bonita de mi pagina, pero no puedo...ojete.

  4. #34
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Pues estoy de acuerdo con Ballo, llamadme iluso, pero pensaba que esta nueva versión vendría con un retopo manual-automático de serie, un editor de UVs y un simple extrude.

    Sin sorpresas en el resto de novedades, aunque son muy grandes. Es preferible avanzar con paso firme que a salto de mata.

    Fataría concretar en que consiste la conexión con Maya y Max.

    Habra que testearlo para empezar con las típicas comparaciones (que software es mejor?).
    En todo caso, creo que ya no hay excusa para realizar un modelo expectacular.

    Ale, a esperar impacientes el siggraph.

  5. #35
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Ya estoy impaciente.
    ¿Brotes verdes?....Mis cojones....

    Learning to trade.

  6. #36
    como siempre... Avatar de exavi
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    ya hay disponible un vídeo de una preview del siggraph en la misma página que al principio.

    ^^ impresionante

    Area: Mudbox Preview

  7. #37
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    parece que se están poniendo las pilas y ya va hacer algo de sombra a zbrush...

  8. #38
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    impresionante,esperemos que la exportación de mapas de desplazamiento mejore :P

  9. #39
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Más información acerca del "Proyection painting"

    The genreal approach to paint in Mudbox 2009 is full 3d “tumble style painting”.

    Screen projection solutions take your production time to project and alos introduce artifacts when paint streaks past áreas of the mesh that face away from the camera. For example screen painting an ear and paint shoots past the bak of the ear and leaves artifacts. Then the paint experience becomes one of chasing and fixing artifacts. Standard vertex painting is blurry and alos introduces artifacts when converting vert colors bak to a UV space texture map (which is what most people render with). It alos wastes ram because you need to subdivide to very very high levels and your texture detail is limited to only those points. Vert paint solution out there today alos don’t allow you to view and paint diffuse, spec, bump, reflection, gloss all at the same time.

    A few points on Mudbox 2009 3d UV painting. Mudbox2009 3d paint is designed to:

    -Paint in 3d without typical screen projection artifacts
    -Paint faster than ever without the need to enter projection modes with full GPU acceleration
    -Paint in reflection (ie: with mirror X ON for example. Both sides of the a head even with different UVs on both sides )
    -Project smoothly across UV seams without issue
    -Project across múltiple high res texture maps within the same scene
    -Paint/view múltiple shading channels like diffuse color, specular, bump, reflection etc…
    -Paint with múltiple texture layers with support for múltiple resolutions and bit depths within the same layer stack
    -Paint using brush tip stamps with color and alpha channels
    -Paint in an environment that has the similar lighting and shading of the final target (Game, Film, TV spot etc...)
    -Paint relative to the high res sculpted detail created in Mudbox so you are always in the proper context
    -Start painting in 3 mouse clicks
    -Be fun to use
    And more....

  10. #40
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Hablando del 3d max design. si alguien lo ha probado ya, no creeis que es bastante inestable? se me cuelga muchiiiisimo más que el 2008, a alguien más le pasa?

  11. #41
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    muy bonito todo, el único problema para mi es la computadora que se necesita , como soy aficionado a esto y no trabajo (todavía no he ni entrado a la universidad), el precio de la computadora más la licencia (que debe ser bastante costosa) me dicen que no voy a poder usarlo

    por cierto me encanto el video de la rana!

    y lo último alguien sabe si planean una versión para os x? ya que los de pixologic están desarollando el Zbrush 3.1 para este que sale en unas semanas y después saldrá el 3.5 a la par con la versión de windows.

  12. #42
    Megalodon... Avatar de Ballo
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    ey true...primero te quejas del dinero de los ordenadores y luego me dices que si esta para mac, pero hombre que estos son más caros, a ti que más te da... :D

    Lo que tiene que hacer pixologic no es sacar un programa en mac, sino sacar un programa que funcione bien.
    Aqui quiero poner una imagen bonita de mi pagina, pero no puedo...ojete.

  13. #43
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Cita Iniciado por Ballo Ver mensaje

    Lo que tiene que hacer pixologic no es sacar un programa en mac, sino sacar un programa que funcione bien.
    No te quejes que alguna cosa te dejara (te deja) hacer el Z
    "Digresionando"

  14. #44
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    todavía no tengo un mac lo digo porque voy a hacer una pequeña pasantia durante las vacaciones en una empresa de diseño de un familiar que trabajan generalmente con mac's

    la mía viene pronto por ahora lamento decir que ando con una pentium 4 de 3 ghz, un giga de ram, y una ati x300, si el Zbrush apenas soporta dos millones de polys en cada subtoll (y si tienes dos al máximo se pone un poco lento), no me imagino cuanto hará sufrir a una computadora como esta, creo que un nivel muy bajo de claidad será todo lo que podría dar

    le falta optimización y una versión para mac

    pd: he usado el mudbox y me gusta más que el Zbrush, pero la última vez creo que fue un causante de que mi computadora se dañara (se quemo la ram y la fuente de poder Oo)

  15. #45
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    Re: Mudbox 2009 performance preview

    Para no abrir otro hilo, aquí dejo información y enlaces de videos de lo que trae Mudbox 2009, muy apetitoso

    New Sculpting Features and Enhancements
    Mudbox 2009 software delivers incredible real-time performance, an expanded toolset, and larger default libraries of stamps and stencils. The following two videos demonstrate the new sculpting features of Mudbox 2009, including new sculpt brushes (Foamy, Grab, Flatten, Wax, Scrape, Repeat, Spray, and Imprint), real-time shadow effects, and how Mudbox has been rearchitected to handle higher-resolution meshes.

    View Video Part 1
    View Video Part 2
    <!--stopindex-->
    <!--startindex-->New Texture Painting Features and Enhancements
    Mudbox 2009 software provides the ability to paint texture layers with new paint tools and work with custom stencils. This video demonstrates the new texture painting features of Mudbox 2009, including paint layers, painting different channels (Diffuse, Bump, Reflection, Specularity), paint tools, projection painting, and paint using stamps.

    View Video
    <!--stopindex-->

    <!--startindex-->User Interface Enhancements
    This video demonstrates the new interface enhancements of Mudbox 2009, including a welcome screen featuring one-minute tutorials to speed learning, enhanced tool trays, Viewport filters (Ambient Occlusion, Depth of Field, Tonemapper), the ability to save material and lighting settings as presets, and a new map extraction interface.

    View Video
    <!--stopindex-->

    <!--startindex-->New Rendering Features and Enhancements
    The video demonstrates new rendering features, including Nvidia® CgFX shader toolkit support, real-time lighting with shadows, maximized workspace, camera bookmarks, material presets, image-based lighting, and viewport filters.

    View Video


    ...
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
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    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

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