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Tema: Wings3D 0 99 XX Release y avances

  1. #16
    Administrador Avatar de SHAZAM
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    Re: Wings3D 0.99.00a Release y avances!!!

    Ya ha salido Wings3d 0.99.01

    Descargas: Wings 3d

    Release Name: 0.99.01

    Notes:
    - New feature: Edit|Plug-In Manager. It allows you to selectively
    enable and disable plugins; for instance, you can turn off all
    export and import plugins for formats that you never use. (Note to
    translators: Since there may be changes to this feature, depending
    on the feedback, I have deliberately not made the strings
    translatable yet.) [bjorng]

    - Hotkeys can now alos be assigned to commands that are invoked using
    MMB or RMB. [bjorng]

    - On Windows, Wings will now remember if it was maximized when it was
    quitted, and automatically start maximized next time. [bjorng]

    - View|Saved Views|Save will now count as change, so that the file can be
    saved immediately without workarounds such as selecting something first.
    (Thanks to oort.) [bjorng]

    - Tweaque mode: There would be a crash if you attempted to relax a face
    next to a hidden face. Alos updated the look of the information in
    line to look more as the rest of Wings. Alos made sure that
    modifiers that will not work in the Motionbuilder camera mode are
    not shown on the information line. [bjorng]

    - Turn command: In the basic menus, there are now three Turn commands:
    "Turn clockwise", "Turn counter-clockwise", and "Turn Optimized".
    In advanced menus, those three commands can be chosen using LMB,
    MMB, and RMB. The preference dialog in Edit|Plug-in Preferences has
    been eliminated. There is no longer any automatic hotkeys assigned.
    There will now be an error dialog if you have selected more than one
    edge in the same face (instead of a mess). [bjorng]

    - Help|OpenGL Info now alos reports the SDL versión. [bjorng]

    - The experimental support for cycling shaders have been turned off
    until it can be done properly. [bjorng]

    - The Portuguese and French translations have been updated.
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las películas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  2. #17
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    Re: Wings3D 0.99.00a Release y avances!!!

    aún sigue sin poder ponerse imágenes de fondo?

  3. #18
    Administrador Avatar de SHAZAM
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    Re: Wings3D 0.99.00a Release y avances!!!

    ¿Para utilizar imágenes como blueprintsí

    No creo, pero mejor que lo investigues tu mismo, suelo colocar "Images planes", como es tradicional en este programa.
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  4. #19
    Diablo danzante Avatar de sejob1975
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    Re: Wings3D 0.99.00a Release y avances!!!

    !Hey¡ no había visto esto,

    bajando!
    Cita Iniciado por SHAZAM Ver mensaje
    ¡Tenemos que unirnos, carajo! ...
    Cita Iniciado por Rbk Ver mensaje
    Si yo hoy decido meterme a albañil, no sabré si un muro es bueno o malo a menos que un maestro me lo diga o se me caiga encima. Y entonces podré hacer dos cosas: hacer caso al maestro e investigar cómo se hace bien, o seguir haciendo chapuzas, con lo que nunca seré un albañil profesional. ¿Me he explicado bien?

  5. #20
    Administrador Avatar de SHAZAM
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Wings3d v0.99.02

    Descargas e información

    Release Name: 0.99.02



    Notes:
    - Now using Erlang/OTP R12B-1. The build instructions have been updated with
    more details. The SDL library in the Linux distribution no longer references
    libaa (thanks to vtechk). [bjorng]

    - Verbose and Mouseover información text options added to Edit|Preferences|General.
    [optigon]

    - Added interface options to Edit|Preferences|General. Options to
    edit the width of Hard Edges and Normals, and set the default colour
    of the Default and Hole Material. Also, the Mini Axis can now be
    switched on or off and the colour of its axes are now linked to the
    main axes. [optigon]

    - Wings could crash when triangulating (for display purposes)
    extremely degenerated polygons. For instance, Cylindrical Shift
    on a cylinder could cause the problem. (Thanks to pauljs75.)
    [bjorng]

    - In secondary selection mode, invoking some selection commands (such
    as Select|Similar Normals) would cause a crash. Also, invoking
    Select|Similar Normals through a hotkey in the wrong selection mode
    (i.e. not face mode) would cause a crash. (Thanks to optigon.)
    [bjorng]

    - Optional Feature: Changing modes while dragging would make the model
    jump. Mode changes can now be set to reset the model bak to its initial
    position. [optigon]

    - Fixed the repeat drag arguments (Shift D and D) for Vertex Intersect,
    Bend, and Shift. [optigon]

    - Basic mode Turn menú now cascades. [optigon]

    - Extended vector ops to accept vectors defined across múltiple objects.
    Alos added Cross Product as a way to define a vector using two edges.
    [optigon]

    - New Feature: Vertex|Deform|Inflate Cylindrical. Works in both basic
    and advanced menus. In basis menus, select a central axis (XYZ) and
    inflate. In advanced menus, pik a central axis and optionally, pick
    a center point and radius. Vertices will move towards the radius along
    a vector extending from the center point. All vértices are aligned with
    the radius when the distance reads 100%. [optigon]

    - New Feature: Vertex|Connect(RMB)|Connecting Edge (advanced menus only).
    Creates a new edge by connecting the selected vértices and returns the
    new edge already selected. [optigon]

    - New Feature: Edit|Preferences|Constraints > Drag Preferences.
    Allows you to customize dragging speeds for Rotational, Absolute,
    and Relative drags. [optigon]

    - New Feature: This preliminary release of the new Set Constraints plugin
    gives you the ability to take measurement directly from your model and
    save them as default constraints which can be used while dragging. You
    can take measurements in various ways including the use of secondary
    selections and vector ops. Bind the constraint to the modifier key(s)
    of your choice (Alt,Shift,Ctrl) by holding them down while accepting a
    method of measurement or set a default key combo in the prefs. If the
    measurement includes a secondary selection, you may hold down the modifier
    keys when finalizing your selection. [optigon]

    Edge Mode:
    Total Length - total length of the selected edges
    Average Length - average length of the selected edges
    Angle - angle between two edges
    Subtract Angle - difference of two angles
    Edge To Axis - angle between a single edge and a chosen axis
    Percentage - difference two selections as a percentage
    Difference - difference in length of two selections,
    Centers - distance between the centers of two selections
    Face Mode:
    Percentage - difference in área between two face selections as a percentage
    Centers, Angle, Subtract Angle, Face To Axis
    Vertex Mode:
    Centers

    - New Feature: Switch constraint sets on the fly while dragging. Every drag
    mode now has two related sets of constraints. You can switch to the related
    constraint set by press Shift+Tab while dragging in any tool. The related
    sets are as follows.
    Scale Factor/Reciprocal: Reciprocal is equal to 1/Scale Factor
    Angle/Supplementary: Supplementary is equal to 180 - Angle
    Distance/Alternate Distance: Two sets for distance constraints
    [optigon]

    - New Feature: Vertex|Deform|Shear. This plugin lets you shear vertex selections
    and more! Drag in all three modes (Absolute, Angle, Relative). Add curve to
    the shear. Use vector ops or standard axes(XYZ). Many thanks to puzzledpaul
    for testing and offering useful suggestions. [optigon]

    - Increased limits of the main Wings primitives to infinity. [optigon]

    - The hotkeys for Toggle Proxy Mode and Quik Smoothed Preview (Shift+Tab)
    are now properly ignored in interactive commands and when the camera is active.
    (Thanks to optigon.) [bjorng]

    - When defining hotkeys for menus such as Edit|Preferences or pop-up menus
    when advanced menus were not turned on, there could be a useless question
    about mouse buttons. This question has been eliminated. [bjorng]

    - The Wavefront importer will now import objects that have defects such
    as invalid texture coordinate references. Instead of crashing, texture
    coordinates will be removed from the face in question. Also, import of
    Wavefront files with relative vertex references will be faster (much
    faster for big files). (Thanks to terje7601.) [bjorng]

    - Added new camera modes: Google SketchUp and Wings 3D suggested by oort.
    Wings 3D mode is the same as Mirai mode, except that the mmb pans instead
    of dollying. Added optional scroll wheel activated pan and rotate (available
    in all camera modes). Alos extended arrow key panning to work in all modes
    and improved its useability. [optigon]</pre>
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  6. #21
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    No me acordaba del Wings3D, con esto si que puedo hacer box modeling.

    ¿Permite ahora subsurf sin plugins de manera directa y cómoda?

  7. #22
    Senior Member
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Te refieres a subdivisiones?. Porque yo también me lo preguntaba.

  8. #23
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Cita Iniciado por slash Ver mensaje
    Te refieres a subdivisiones?. Porque yo también me lo preguntaba.
    Eso mismo, no subdividir la malla sino visualizar con subdivisiones.

  9. #24
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Pues yo llevo un rato trasteandolo y no lo he encontrado todavía (lo cual no quiere decir que no lo tenga, porque es la primera vez que lo uso).

  10. #25
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Cita Iniciado por slash Ver mensaje
    Pues yo llevo un rato trasteandolo y no lo he encontrado todavía (lo cual no quiere decir que no lo tenga, porque es la primera vez que lo uso).
    Y yo, algo dijo Shazam sobre un plugin, pero quizás sea para versiones anteriores, porque subsurf se puede, que lo he visto.

  11. #26
    Senior Member
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Sí, yo también recuerdo haberlo visto en un videotutorial, en concreto creo que en ese del busto de un romano, pero la verdad es que no acabo de dar con ello.

  12. #27
    Administrador Avatar de SHAZAM
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Para subdividir el atajo de teclado es la tecla "S"; si lo que quieres es un previo pulsas Shift + Tab. Cuando se pulsa la S la subdivisión no es temporal sino es como cuando pulsas el botón Apply en el modificador Subsurf en Blender.
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
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    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
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  13. #28
    Tresmiltornillero Avatar de Leander
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    Re: Wings3D 0.99.XX Release y avances!!!

    Eso, el previo. okidokis...

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