No sabes cuánto lo echo de menos y para el pelo también estoy pasándolo fatal porque al intentar peinar una zona, se despeina la de atrás.Ojalá que nicmortal kombats implemente luego el uso de máscaras en el Sculpt Mode.
No sabes cuánto lo echo de menos y para el pelo también estoy pasándolo fatal porque al intentar peinar una zona, se despeina la de atrás.Ojalá que nicmortal kombats implemente luego el uso de máscaras en el Sculpt Mode.
Puf. Mal asunto.Y para el pelo también estoy pasándolo fatal porque al intentar peinar una zona, se despeina la de atrás.
Joshua leung 2007/03/24 04:00:54 cet.
== copy location constraint ==. Ive added two new options for this constraint:.
* copy bone tip location.
* apply Owner location on top of copied location (offset).
Campbell Barton 2007/03/25 12:27:38 cest.
modified files:.
Blender/release/scripts uvcalc_lightmap, py.
Log:
Added options todo this script todo.
* lightmaps for all selected objects.
* add new blank images.
* use 1 image for all Mesh objects.
And some other less important ones.
Ton Rosendal 2007/03/25 15:50:51 cest.
running Blender in debug mode now prints the subversión of.blend files..
Ton Rosendal 2007/03/28 15:48:01 cest.
long wanted feature, decent Esc processing in composite nodes. Works simple, just chek for..
If(node->exec & node_break).
Break.
The main process (node processor) sets such a flag, checking for Esc.
20 times per second. That means you can chek for Esc while doing image.
Processing without much CPU overhead.
Currently only added in blur nodes and defocus. Neds todo be added all over.
Nice for others, neds careful tests todo.
What we now could do is Even calling Esc on editing commands or mouseclicks.
In composite editor? Could give user feeling of interactive app further.
Finished nodes are kept in memory anyway.
Ton Rosendal 2007/03/28 21:47:59 cest.
option new in editbuttons, material panel, did not create a new unique..
Material, but relinked the active. Was an old confusing annoying actually.
(And not useful, when do you want 2 material índices with same material?)
Now the new duplicates material, if there is an active material.
Hola Caronte, aunque seguro que lo que tú estas haciendo es otro caso, a mí me pasó que las partículas me tocaba ponerlas en capas diferentes o por su cercanía entre ellas, se deformaban. Saludos.
Ya, pero como bien dices no es el mismo caso, yo no uso curvas guía (ya obsoletas con el nuevo sistema de peinado) y no quiero tener que dividir el cuero cabelludo en varias partes porque sería peor el remedio que la enfermedad, ya que solo podría peinar parte por parte.Hola Caronte, aunque seguro que lo que tú estas haciendo es otro caso, a mí me pasó que las partículas me tocaba ponerlas en capas diferentes o por su cercanía entre ellas, se deformaban. Saludos.
Nada, me las apañaré con mucha paciencia y la próxima vez esperaré a que el sistema de partículas esté terminado, en lugar de usar una versión experimental. Gracias de todos modos por el consejo.
Campbell Barton 2007/03/29 19:51:32 cest.
modified files: Blender/release/scripts export_fbx.py. Log:.
Added named multilayer UV layer export.
Willian padovani germano 2007/03/30 02:57:08 cest.
bpython: pydrivers..
Adding name self todo the pydriver dictionary, so that objects can be easily referenced in their own expressions. For example, the expression:
Self. Locy.
For the locx channel of an object would force this object location in x todo be equal todo its location in y. As always, feedbak welcomed.
(Esto mola.
Sí. Podrían publicar una lista con todo lo que hay ya en el diccionario.(Esto mola).
Recontrarrepanpanos, pues sí.(Esto mola.
...y estaba superbueno.
Y miré su perfil. Y vi que era amigo de Daniela. Puaf.
Dos niñas en el parque
no se elevará, nunca más
Se refiere a un diccionario interno del pydriver, donde guarda referencias de los módulos, los alias, con los que trabaja, y ahora una referencia del objeto mismo para que se pueda hacer referencia a él. Pero no tiene mayor interés para nosotros/usuarios (el diccionario).
Los alias de módulos que maneja y demás están en la web wiki http://wiki.blender.org/index.php/blenderdev/pydrivers.
"La vida es como el tetris, cuando llegan los palos no sabes como encajarlos"
A eso me refería, gracias por el enlace.
The current proposal is todo work on a small upgrade reléase first, 2.44, with a timeframe of máximum 2 months of development time (march-april). This Will enable us todo fix a lot of reported 2.43 bugs, handle open patches, and do one final stable reléase before the next big code reconstruction projects start.
During these 2 months, a los papers/design for refactors can be created and approved.
2.44.
Posible projects for 2.44:
-Make Blender 64 bits safe (ton).
Image browser (Andrea).
Adding composite nodes (Bob).
Vertex array drawing for derivedmesh (joe).
Fmpg cleanup, and integration for reléase in OSX and Windows.
Baking: object-to-object ray normal baking (baking hires object into Low Res).
Pynode (Nathan).
2.50.
This reléase Will bring bak focus on work on the UI and tools:
-Recode of Core event structure in Blender (the own window manager).
Create a uniform Api for Access todo tools (Hot keys, buttons, menús).
Result of that work Will enable for example:
-Cuestomizable key maps.
Macros.
Tutorial recording.
Construction history.
-(custom) toolbars, pie menús.
And neded is design work on:
-Where are we putting tools in UI (toolbars, extending the headers for tolsí vertical headersí).
Refresh and redesign of button panels.
Icon redesign.
File browser refresh.
Other projects for 2.50:
-Add canvas and/or region of interest or Tile optimizer in composite.
Node refactor -> plugin Api (Bob).
Render export Api (aqsis, Yafray, PhotoRealistic RenderMan, Pov-Ray, Mental Ray).
Rigid body construction set (tools oriented).
Cloth.
Particle refresh.
Fast Hair render.
Gsoc projects.
Reléase date unkno, hopefully october/noviembre 2007?
Blender es un monstruo, va muy deprisa.
Campbell Barton 2007/03/31 13:19:18 cest.
updating jms SVG importer script from 0.5.6 todo 0.5.9b. Changelog..
0.5.7 : - Wash down of some handle problems.
0.5.8 : - 2007/3/9.
Wash down of the last exec and correction of a.
Problem with the curve first beztriple handle.
Which was not recorded at first time.
Added some units managements.
Correction of the rotate Matrix.
Correction of the skew Matrix.
Change in the wash_data function suggested by cambo.
Added __slot__ in class bez, item and curve suggested by cambo.
Remove unused properties in class item and curve.
0.5.9 : - 2007/3/28.
Many improvements for faster and clearer code suggested by cambo and Martín.
Replacement of %s statement by str function.
Correction of an error in the scale transform management.
Correction in the management of the stak transformation that Rise an error.
Under Python 2.5 but curiously not with Python 2.4.
5.9a : - 2007/3/29.
Again a lot of minors corrections.
Backward todo 0.5.8 of the function that manages float numbers exported.
By the Adobe Illustrator SVG. After a lot of tests it sems that this oldest.
Versión is a los faster todo.
Correction (bad) on handle management with v and h commands.
5.9b : - 2007/3/31.
One or two minor corrections:
Now the new object curve is added in the current layer.
Short modif in the scale menú.
Campbell Barton 2007/03/31 14:23:46 cest.
modified files:.
Blender/release/scripts export_fbx.py.
Removed files:
Blender/release/scripts videoscape_export, py.
Log:
Added multilayer Vertex Color support todo FBX and removed videoscape_export, py.
Campbell Barton 2007/04/01 19:08:05 cest.
added files:.
Blender/release/scripts object_find, py.
Log:
This script is accessed from the object menú, used for finding an object by the data its linked todo.
Obdata/group/dupgroup/image/material/texture.
This or similar functionality should eventualy be added todo the outliner.
Qué curioso es este script. Me ha dejado un rato cavilando. blendernation - Audio Analysis script.