Con el expedited international también me lo traen en 2 semanas. Mierda, yo ya estoy trabajando la semana que viene.
[modo inverse/Pit [reloaded] que ganas tengo de trabajar. [/modo inverse/Pit [reloaded].
Con el expedited international también me lo traen en 2 semanas. Mierda, yo ya estoy trabajando la semana que viene.
[modo inverse/Pit [reloaded] que ganas tengo de trabajar. [/modo inverse/Pit [reloaded].
Miguel, creo que te vamos a dar mucho la lata. Lo que sí que me gustaría saber es como aplicar un sistema de partículas sobre una escena estática como has hecho con la destrucción del asfalto.
Pero primero lo primero.
¿a qué parte te refieres?Miguel, creo que te vamos a dar mucho la lata. Lo que sí que me gustaría saber es como aplicar un sistema de partículas sobre una escena estática como has hecho con la destrucción del asfalto.
Pero primero lo primero.
Todas.¿A qué parte te refieres?
Ya tengo el Houdini on the spot en mis manos.Leches, sólo tengo cuenta en amazon.co.uk, y allí hasta el 27 de agosto no sale. Shazam, ¿cuánto tardan en llegar desde Amazon, comí (porque tengo vacaciones el 27 al 5, si me llegaría más tarde, espero a pillarlo a UK).
La orden fue hecha el 18 de Julio y el libro llegó ayer, así que, tardaron solo 8 días mola.
Hasta luego me voy a empollar.
Os dejo estos links, ya se dió por ahí la noticia, pero para que estén en su hilo correspondiente.
Hay uno nuevo, los pondré todos para que estén a la mano.
Videotutoriales del h9 blog (home - Side effects software inc.). FX tools. exploring help and example . filesworking with panes and viewports. working with curves and surfaces. h9 software updates. polygon modeling with subdivisión rendering. working with selection modes. view and display tools in Houdini 9. introduction todo Houdini node based workflow. introduction todo Houdini new user interface
Saludos (que es lo mismo que saludos houdiniza2).
![]()
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
Ánimo con el libro, yo me dedicaré a hacer todos los tutoriales que he recopilado durante estos días, ya nos dirás que te va pareciendo (en cuanto a nivel, trucos que cuenta, etc).
Posdata: queremos verte por las actividades houdineras.
Espero ponerme al día pronto y poder participar.Queremos verte por las actividades houdineras.
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
Truquillos muchos y nivel, pues iniciado-medio, de hecho, el libro no es para novatos:Ya nos dirás que te va pareciendo (en cuanto a nivel, trucos que cuenta, etc).
This is not a book for learning todo use Houdini. I am asumming that you already know Houdini well enough todo get around and do some useful work. This book was always intended as something for readers todo dip in and out of at random, flipping bak and Forth until they find something that sems relevant or interesting.
Me instalaré la 8 para ir haciendo los videotutoriales de 3dbuzz, oddforce y los old school de SideFX mientras sigo el tutorial que dejó Slime, así voy con las dos paralelamente. Una de dos, o aprendo o me vuelvo loco.
Acabo de bajar la 9.0673, por si alguien se ha quedado rezagado con las actualizaciones que sepa cuál es la más reciente.
Victor Navone
Chuck Jones
John Lasseter
Hola Shazam, podre encontrar esos libros en español?
Por lo menos por ahora, lo dudo.
Victor Navone
Chuck Jones
John Lasseter
Más videotutoriales para la versión 9
Houdini 9 interface lessons
Published: july 27, 2007 for Houdini 9
In this video series, you Will take a look a the new Houdini 9 interfaz and learn how it Will make your work faster and easier. interface navigation [44mb QuickTime - 9 mins.]
Preliminary tour of the default interfaz of Houdini and how todo navigate in the 3d viewport. As well, how todo bring in a primitive from the tool shelf, and the changes todo interfaz functionality. change UI preferencias [45mb QuickTime - 9 mins.]
Modifying the user interfaz todo Suit the users neds. Control + LMB start [30 Mb QuickTime - 7 mins.]
The basic operations for calling in tools from the tool shelves, focusing on the process in relation todo the Control-LMB option. geometry creation context [30 Mb QuickTime - 5.5 mins.]
An explaination of how the context of operations is handled in Houdini 9 with a review of the methodology in Houdini 8. simple rop setup [34mb QuickTime - 7 mins.]
Creating a simple set of primitive objects, establishing a light and Camera. Then covering the basic of setting up a mantra rendering operación with a rop node. tools determine context [52mb QuickTime - 9 mins.]
Covering in more detail how the shelf tools and the nodes in the tab menú determine the workflow in Houdini by automátically chosing the appropriate context for operations.
Houdini 9 takes
Published: july 31, 2007 for Houdini 9
In this video series, you Will learn how todo use takes in Houdini 9. intro todo takes [45mb QuickTime - 6 mins.]
A very simple example todo introduce the functionality of takes and provide an entry todo a discussion of the concept of layering data with takes. takes rops [85mb QuickTime - 16 mins.]
Using takes todo manage render passes and establishing an automatic method of rendering layers with a series of mantra rendering nodes. rop and comp output [72mb QuickTime - 13.5 mins.]
The conclusión todo this series showing how todo setup a composit operación that automátically reads the render passes from the previous lesson, composits the layers and outputs a composit render, displaying the results. Saludos.
![]()
Victor Navone
Chuck Jones
John Lasseter
Gracias, me lo apunto. Tuve una versión, pero la borre por el poco uyso, ahora espero tener más tiempo para Houdini.
Para verano, unos buenos videotutoriales:
Houdini 9 dynamics
published: august 22, 2007 for Houdini 9
In this video series, you Will take a look at the new dynamics shelf tools and se how easy it is todo create Fairly complex Simulations very quickly. dynamics and particles [143mb QuickTime - 18.5 mins.]
A demonstration of how todo setup dynamics and particles, working together, within the 3d viewport. It Will cover pin constraints, rigid body Collisions, particle systems, Collisions and Gravity. particle color transfer todo boxes [88 Mb QuickTime - 15 mins.]
A review of the previous lesson plus using an attribute transfer todo colour particle impacts on RBD boxes.
copy stamping
In this video tutorial you Will learn about a very powerful característica in Houdini called copy stamping. basic stamp [86mb QuickTime - 17 mins.]
This is a very simple introduction todo how a stamp function is defined in a copy SOP. We then generate a series of stamp functions applied todo a box, copied todo a stationary grid and todo a particle system as well.
feather ray lift
This is a 3 part, intermediate level, tutorial that demonstrates the use of ray sops todo find distances between surfaces, then creating a custom attribute todo apply that data todo maintain a distance between feathers. This is a method developed by Jef Wagner. creating rest and deforming skin [50 Mb QuickTime - 8 mins.]
defining distance attribute [90 Mb QuickTime - 15 mins.]. applying distance control todo feathers [85mb QuickTime - 14 mins.]
attribute transfer
This video series focuses on examples of when and how todo use attribute transfer. attribute transfer one point [58 Mb QuickTime - 7 mins.]
A very basic example of how todo use the attribute transfer SOP, by using a single point todo transfer a colour attribute todo a grid. attribute transfer line SOP [41mb QuickTime - 5 mins.]
Continuing from the first lesson, using a line SOP and transfering Rand point colours todo the grid. attribute transfer point switches[39mb QuickTime - 6 mins.]
A further addition todo the previous two lessons with the introduction of a point SOP todo generate random colours and switch sops todo manage the display of múltiple imputs. cop Ramp TeX function[75mb QuickTime - 11 mins.]
Expanding on the flexibility of the point SOP by introducing the TeX function todo read the colour values of an image and distributing colour values todo points. A Ramp is used in a composite editor. As well, there is a brief discussion of the importance of node ordering. attribute promote Mountain normals [65mb QuickTime - 8 mins.]
An introduction todo the attribute promote SOP and illustrating how transferring normal attributes from another object can influence how todo control the lighting of a surface. Saludos houdiniza2
![]()
Victor Navone
Chuck Jones
John Lasseter
Necesito días de 35 horas, gracias. Semi-ot: ¿cómo va tu aventura houdinera? Anímate con las actividades.
Estoy en el trabajo dejando todo al día para irme hoy, de vacaciones. El domingo nos vamos para la playa y pienso llevarme, entre otras cosas, el portátil y los libros de Houdini (y los de Blender) para ponerme al día, tendré varios días para ello.
Victor Navone
Chuck Jones
John Lasseter