Vaya Lordloki, tiene una pinta estupenda, ya estoy deseando probar un par de mapas que tengo por aquí. Saludos.
Vaya Lordloki, tiene una pinta estupenda, ya estoy deseando probar un par de mapas que tengo por aquí. Saludos.
Ahgh me estoy volviendo loco, esto de actualización diaria, descarga, más prueba, me está perjudicando seriamente la salud.
A que lo dejo.
Aqui quiero poner una imagen bonita de mi pagina, pero no puedo...ojete.
¿el max?A que lo dejo.
Vaya, parece muy prometedor. Por cierto, está al caer una revisión de Blender 2.37, que corrige varios bugs de scripts.
Ton Rosendal.
Mon jun 13 23:19:43 cest 2005.
Hi reléase builders.
As usual, send me enlaces todo the binaries, or upload it.
Tomorrow morning i make the CMS reléase log for it. During the day we.
Then can put it all online. Gracias.
Ton-.
El enlace: http://projects.Blender.org/pipermai...ne/011103.html.
Vaya, es la 2.37a, a ver si arreglan eso de los huesos.
Y que arreglen los HDRI y que Yafray funcione bien ¿os dije que la versión optimizada para Intel iba fatal con Yafray?
[-o<.
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
Para que Yafray y Blender funcionen bien, deben estar compilados con el mismo compilador, y parece ser que antares no consiguió compilar Yafray con el compilador este que optimiza, de todas formas, la optimización afecta al render, así que, usar un Blender optimizado para luego usar Yafray como motor de render, no tiene sentido.
Gracias por los datos, es muy interesante saber esos detalles.
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
Ya está disponible la revisión de la versión 2. 37. Parece que han corregido un par de bugs serios. Por lo demás no sé si han hecho algún cambio serio más.
¿Solo 2 bugfixes serios? Que va, un mogollón:
ya se han arreglado lo de los huesos.http://www.blender3d.org/cms/blender.31.0.html.Critical fixes.
Appending from files now does not set the string for last loaded file. That could give an accidentally save over of used library files.
International font support was broken for non-latin fonts.
Mesh editmode:
-Drawing option for face área didnt work correct.
Option remove doubles a los included hidden vértices.
Adjustment in wire frame optimizer code, it now only removes Edges with 2 Faces, not with more.
Files:
-Recursively linked Blender files (using as library) now really works, a los with relative paths. (was reported todo be fixed in 2.37).
Render:
-Ortho rendering gave incorrect sub-pixel samples, causing wrong shadow or depth calculations.
Made área lights render hiloing safe.
-área light software shadow now renders Transparent Shadows software as well.
AO rendered incorrectly when AO samples was lower than osa amount of samples.
Using environment map option with loaded images is hilo safe now.
The stars option (world buttons) caused todo swallow and misinterpret an Esc key event.
Small tweak in ward-ISO Specular. It didnt work correctly on backfacing light.
-When a scene had do sequence set, the OpenGL preview render option crashed.
Transform:
-Precisión error could cause rotation (rkey) todo start with 0.02 Degrees.
Calculus of window projected center failed on extreme zoms.
In proportional mode, pressing minus or plus keys now default todo numeric input. Press Alt+minus/plus key for adjusting size of proportional área, or use pageup/pagedown keys.
Local axis constraints in transform working incorrectly on objects that have object constraints.
Crash fixed on transform_conversión with proportional and hidden cv in a curve.
Interface:
-Windows: a mouse-button reléase event could be executed as button press on Blender buttons.
Animation system:
-Armature option delay deform now works again.
Softbody/particles: Collisions now work for non-rectangular quads.
On exit Mesh editmode, the other objects using same Mesh data now get signal todo recalculate Softbody. This could result in crashes.
3d window:
-Fixed wrong colors for Shadeless objects with vertex colors.
Nkey properties panel and do-centre options now update normals and face-centers.
Python:
-Api documentation updated (se Blender.org menú).
Access todo Lamp ipo enabled.
Blender, Sys, dirname () had Windows/Unix slash problem.
Python/fileselector fix: moving from fileselector called by script todo another space caused script todo hang around open but not accesible.
-2.37 Python scripts GUI: event 8 is now ignored.
Gui-less scripts with calls todo progress bar inside fileselector callbacks didnt return todo the previous space on exit.
Added syntax colors Access todo window. Theme module.
Reference count of two pyobjects not being decremented in slider call-back.
Settext() in text3d module was not updating str length VAR, leading todo mem corruption.
Misc curve Api fixes and updates.
Scripts:
-Updates by Jean-Michel soler: svg2obj (svg paths import), eps, tex2uvbaker, fixfromarmature.
Updates by Campbell Barton: obj import / export, console, skin (bridge/skin/Loft).
Tiny: converted vrml97 export todo Unix line endings.
Updates in ac3d exporter, help browser, save theme.
Yafray:
-Wardiso Specular amount scale todo match Blender output.
Updated halo spotlight samples todo use new Yafray syntax.
-When using HDR backgrounds for lighting (skydome of full GI methods), it is currently not always posible todo get Smooth lighting results. Especially HDR images with small lightsource can be very noisy, because currently Yafray still relies on brute force random sampling.
As a temporary simple solution (better options Will be available in the next generation Yafray), Yafray can do some processing on the image todo Smooth out all (or most) noise.
Besides Smooth lighting, this a los has the advantage that a Will have less work todo do, GI quality can be set todo the lowest level and still get reasonably god results. Disadvantage however is that shadow definition is lost. To switch on this option, set the world image texture filter parameter todo any value greater than 1.0.
When filter is 1.0 or less, normal HDR sampling is done as before.
So, current fastest posible render settings for ibl: set texture image filter parameter of the background image todo any value greater than 1.0, set GI todo skydome type, enable cache, (possibly enable nobump when scene uses Lots of bumpmapping), set quality menú todo use Blender AO settings, make sure AO is enabled in Blender world buttons and set there the number of AO samples todo 1.
Should at least be god enough for previews.
Leander, por fin parece que se van ha centrar en el tema de la animación: Thanks everyone for helping out. Now up to the next release, for the orange Project we ned todo get everyting in god shape, especially the animation system.
(). http://blender.org/modules.php¿op=mo...rticle&sid=219.
Echaré un vistazo a ver si también recomendaron lo del HDRI.
Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
Victor Navone
Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
Chuck Jones
La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
John Lasseter
.Leander, por fin parece que se van ha centrar en el tema de la animación: Thanks everyone for helping out. Now up to the next release, for the orange Project we ned todo get everyting in god shape, especially the animation system.
(). http://blender.org/modules.php¿op=mo...rticle&sid=219.
Hurra.
Son arreglos muy importantes. El del append me ha tocado las narices muchas veces. Si no fuera tan tarde, me pondría a compilar.
Pues parece que van a mejorar ostensiblemente la parte textual.
http://projects.Blender.org/pipermail/Bf-committers/2005-june/011144.html.
Y también este mensaje es muy alentador de lo que se avecina:
disconnection holidays..
hi all.
Im going todo look myself up in the grece wilderness, with a portátil, for the next 2 weks. No internet, apart from an ocasional chek in.
An internet café, maybe.
My intention is - Apart from beach visits - To have a concentrated look.
At the whole animation system. First work Will be cleaning up the.
Depencency system, and use Jean-lucs scenegraph code. When this (also)
Works satisfying for armatures, y can better evalúate what neds todo be.
Done further in that área. But most likely a lot of code neds todo be.
Rewritten there. Curious how far ill get.
Anyho, wish all of you lotsa fun the next weks todo.
Ton-
Un saludo.
Editado : igual se nos vuelve con un nuevo sistema de animación debajo del brazo.
Última edición por lordloki; 17-06-2005 a las 16:07