http://www.evermotion.org/nox. Nuevo render engine la beta es gratis y puede usarse comercialmente, con exportador de Blender incluido.
-- IMÁGENES ADJUNTAS --
![]()
http://www.evermotion.org/nox. Nuevo render engine la beta es gratis y puede usarse comercialmente, con exportador de Blender incluido.
-- IMÁGENES ADJUNTAS --
![]()
Blog con mis practicas de animación:
http://visualbug.wordpress.com/
mi pagina web: http://visualbug.com/
Vaya, esto si que me ha pillado de sorpresa. Voy a ver.
Vaya mi3rda, solo para Windows.
Venía a publicarlo, pero me ganaste de mano. Esto es lo que puedo (y no) hacer por el momento.Para mañana se viene la reseña exhaustiva, ahora me dedicaré a darlo vuelta, tanto con Blender como con max.For quik familiarity and avoidance of questions here is a list of things nox can or cant do.
Supported features:
Mutlithreaded.
32/64 bit.
Standalone ms Windows application.
GI based on metrópolis light transport.
Materials.
Múltiple layers.
Physical based micro-facet model.
Transmission.
Fake Glass.
Dispersion.
Opacity.
Emission.
Textures + simple processing.
Local and online material library.
Regions (only direct ligthing).
Camera.
Physical exposure settings - Iso, apeture, shutter.
Physical based realistic Dof or faq Dof in post-process.
Aperture shape settings.
Realistic bokeh effects.
Sunsky system.
Blend layers.
Post process.
Exposure correction (ev).
Standard Color Correction: brightness, contrast, saturation, RGB, temperature.
Curve (rgb or luminance).
Camera response functions.
Vignette.
Blom.
Glare.
Fake Dof.
Chromatic aberration.
Grain.
Load/save mensaje settings.
3dsmax plugin.
Nox Sunlight.
Nox Camera free/target.
Nox material.
Exporter.
Renderer in another process.
Blender script.
Nox Sun Sky.
Nox material.
Nox Camera.
Exporter.
Renderer in another process.
Files compatibility.
Typical image files (jpg, bmp, tif, (*.png), gif).
Exr image file.
Scene as custom binary or xml file.
Materials as xml file.
Postproduction settings as xml file.
Blend settings as xml file.
Final mensaje as xml file.
Autoupdate.
Not supported features:
Displacement.
Bump/normal mapping.
Subsurface Scattering (ss).
Instancing/proxy.
Sky portals.
But dont worry, it is going todo be developed someday.
Lo que no se es: Gpu? Cuda? Opencl?
Blog con mis practicas de animación:
http://visualbug.wordpress.com/
mi pagina web: http://visualbug.com/
Uno de las personas envueltas en el programa dice en el foro de blenderartists: Nox Will remain free, that what we plan here. As for other questions i have todo ask the main developer as im not involved in the Project (im not a programmer).
Blog con mis practicas de animación:
http://visualbug.wordpress.com/
mi pagina web: http://visualbug.com/
Se ve bueno, ahora es cuestión de trabahar con él, saludos desde México.
-------------------------------------------------
Todo lo que hagamos hoy tiene eco en la eternidad
-------------------------------------------------
Otra de las personas envueltas en el programa dice en el foro de 3dtotal: Hi. In the name of Evermotion team IM really glad for posting news about nox and warm welcome.
Just todo make it all clear. Nox is free and Will be free for any usage (private, student, commercial). Thats for sure.
There are still Many things todo do, but for this we ned testers. Right now nox is using only cpus for rendering. More todo come. Nox watermark Will be removed in future realeases.
All the best from Evermotion. Gracias.
Adam guzowski.
Fx artista.
Última edición por themonster; 13-07-2011 a las 22:17
Blog con mis practicas de animación:
http://visualbug.wordpress.com/
mi pagina web: http://visualbug.com/
¿Algún manual en castellano?
Otro motor más, éramos pocos.
Jose Vicente Sanz March
http://www.cuantico.es
http://jvsanz.blogspot.com.es/
http://www.fotografia-virtual.com
El motor acaba de ser liberado al público, no pedimos demasiado? Además, vamos, a aprender inglés que abre muchas puertas.¿Algún manual en castellano?
Otro motor más, éramos pocos.
Ahora que soy inmensamente rico, me ha dado por aprender Blender