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Tema: Syntheyes Camera tracking

  1. #1
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    Integración 3d con imagen real con syntheyes

    Aquí os dejo un interesante programa para Camera tracking, tipo Boujou, Icarus, para integrar 3d con imagen real. Muy barato ($349) y compatible con.
    Included exporters for Maxscript (3ds Max, 3d Studio Viz), Autodesk Maya scene file, dotxsi, LightWave, inspire 3d, Maxon Cinema 4D, (these thre vía. Lws), hash Animation Master, Discreet Flame/inferno, Adobe After Effects, Combustion, Nuke, flair motion control cameras. Sample exports available. Additional exporters are currently in development, Houdini, Blender, Truespace are in beta.
    Dejé un par de pruebas por Joe Williamsen, para que veáis resultados:
    ver pruebas.

    Y por supuesto, la página: Syntheyes. Saludos, integrados de Shazam.
    Obtén enseñanza tradicional en arte y cine. Los ordenadores solo son herramientas. Ellos no pueden tomar decisiones creativas, y solo pueden crear trabajos tan buenos como tus conocimientos y tu experiencia les permita.
    Victor Navone


    Ser "animador" es un regalo que te ganas y un honor que deben adjudicarte los otros.
    Chuck Jones


    La tecnología no hace las pelí*culas, la gente las hace. No eres un animador sólo porque puedas mover un objeto del punto A al punto B. Eres alguien quien le da vida a un personaje, que es algo que el software y la tecnología no puede dar.
    John Lasseter

  2. #2
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    Oye amigo de todos los programas estos cual es el mejor, el Boujou, o este que dices. Saludos.

  3. #3
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    A nivel profesional High End o sea, gama alta, dicen que el mejor es MatchMover profesional de Realviz que va por su versión 3. Le sigue Boujou y luego el resto. Como yo no puedo comprar ni MatchMover ni Boujou por ser demasiado caros, me quedo con Syntheyes, que además exporta (es el único de esos) al programa que yo más utilizo que es Animation Master.

    Personalmente he probado Icarus, que era freeware y la demo de Syntheyes y son muy similares y efectivos, hacen muy bien su trabajo y eso es lo que importa. Un saludo.

    Shazam.
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  4. #4
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    Dicen que Boujou es más automático, necesita menos ayudas manuales que éste, para terminar haciendo lo mismo. Yo sólo he probado el hola en un proyecto, así que, no puedo comparar.

  5. #5
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    Así era el Icarus, que pena que no era open source y convirtieron un freeware en un trozo de otro programa.
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  6. #6
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    Yo use Boujou en un proyecto potente y me sorprendió mucho, bueno dejamos al becario limpiando marcas de trakeado invalidas, pero genial, merecio la pena.

    El otro no lo he probado, pero, y lo bueno que es el de 3ds Max. Saludos.

  7. #7
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    Oigan chicos la verdad en que no se mucho de estos programas en que consistes asea puedo hacer una animación y ponerme junto a ella e interactuar? == saludos.

  8. #8
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    Estos programas crean datos a partir de fotografías o videos (proceso denominado en inglés Camera matching o tracking) para que el programa 3d los interprete y se puedan integrar personajes, objetos, escenas, con esa imagen real.

    El procedimiento se puede hacer a la inversa con cámaras controladas por ordenador, pero eso ya es otro tema.
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  9. #9
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    Borrar.
    ""Todo lo que existe, no existe más que en dependencia de causas""

  10. #10
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    Hola he buscado un sintesys y no logro poder comprarlo en la página donde más lo puedo coseguir, en pesos cuanto sale alguien sabe.

  11. #11
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    Aquí se compra el Syntheyes (el cual tiene actualmente publicidad en CGtalk, por cierto) https://www.regsoft.net/regsoft/view...roductid=64822.

    En Google se consiguen montones de páginas que te hacen la conversión a la moneda que quieras según el tipo de cambio en curso.
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  12. #12
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    Muchas gracias pero me manda error, sabes de algún otro que se descargue de la red, gratuito.

  13. #13
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    Ikarus fue gratuito un buen tiempo, pero lo ha comprado una compañía para integrarlo en un paquete, por lo tanto ya no es legal distribuirlo.

    No conozco otro freeware u opensource.
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    Victor Navone


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  14. #14
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    Syntheyes 2007 1-2

    Nueva versión de este excelente Camera tracker.
    Syntheyes(TM) feature summary. For información about Camera tracking and matchmoving: what it is, how todo use it, se the tutoriales, our special introduction (faq) page and the more advanced god question, page.

    Types of shots.
    * Camera tracking.
    * moving-object tracking.
    * fully automatic match-moving for straightforward shots.
    * rapid supervised tracking for dificult tracks.
    * fixed (known or unknown) or zoming Lens field of view.
    * manual or automated Lens distorsión compensation.
    * Nodal solving: compute Camera pan/tilt and tracker directions when Camera was mounted on a tripod (ie computes a ~2½-d track because 3-d is not posible).
    * múltiple cameras and moving objects with simultaneous solving, including mixes such as tripod-mounted Camera (2½-d) with moving object(3-d), or a video shot plus digital Camera reference stills.
    * motion capture - for Faces or whole bodies, using múltiple cameras.

    Image preprocessor.
    * flexible image preprocessing engine for easier tracking and Ram estorage of large film-resolution shots.
    * image stabilization engine, directable by user, integrated with 3-d tracking.
    * image format re-sampling and aspect changes.
    * traditional hue/saturation and animated level adjustments.
    * animated region of interest todo reduce Ram on object-tracking shots.
    * r/g/b channel selection and inversión.
    * blur todo remove film Grain and compression artefactos.
    * Lens distorsión removal--animate for zooms with distorsión.
    * optic axis re-centering.
    * derez todo maximize Ram cache.
    * maintain múltiple setups todo focus on diferent Regions or objects.
    * save processed image sequence todo disk (se exports below).
    * reapply Lens distorsión and cropping for total Lens distorsión workflow.
    * multi-threaded image Fetch for exceptional performance.

    Object separation.
    * automátically select trackers only within a gren-screen region.
    * set up Regions for each moving object or Garbage mattes for actors, for example.
    * keyframe-animated Splines todo define Regions.
    * quick square and circle Spline setup.
    * import Spline control points from tracker paths for rapid setup.
    * animated enables for Splines.
    * use a rotoscoped alpha-channel.

    Tracking.
    * match, white spot, black spot, symmetric trackers.
    * bidirectional tracking.
    * automatic periodic keying.
    * smoothing at keys.
    * tracker and Camera/object graphs for Glitch hunting.
    * quick track repair from the tracker graphs.
    * wizard todo clean up supervised tracks.
    * mix supervised and automatic tracking on the same shot, including guide trackers.
    * real-time error calculation and position calculation After initial 3-d solver.
    * special tracking modes for hand-held shots.

    Solving.
    * object and tracker weighting.
    * multi-processor and multi-Core optimized.
    * zero-weighted trackers: 3-d positions without afecting the Camera Path, and can be used for instant position calculation during tracking.
    * Skip-frame track for auto-tracking and solving.
    * refine previously-computed solutions, for rapid tweak.
    * rapidly add additional trackers with specified accuracies After initial solver.
    * coalesce co-located trackers: trackers on the same image característica, but typically during diferent sections of the shot.
    * post-solver Camera Path filtering.
    * light Solver todo determine light position or direction from ray or planar geometry, or from a reflection from a Mesh.
    * novel 3-d curve tracking and solving system todo find 3-d curve shape Even if the curve has no point features.

    Cordinate system setup.
    * quick setup wizard - Click 3 trackers, then (optionally) automátically realign.
    * line-based alignment for Nodal-tripod and Lock-of shots.
    * flexible coordinate system alignment controls for complex situations.
    * move entire scene and paths manually if desired.
    * exact constraints for survey data, including infrequent GPS waypoints.
    * cordinate system setup before or After solving.

    Perspective window.
    * navigate the 3-d scene independent of the solved Camera.
    * Mesh-building commands todo turn a collection of trackers into an exportable 3-d Mesh todo build shadow catchers and proxy geometry.
    * place sed points on imported meshes todo aid tough object tracks.
    * create preview movies for real-time playbak in the QuickTime player, including antialiasing.
    * depth map outputs.
    * front-projection onto meshes.
    * shadow-casting onto the Ground plane or constructed Mesh(es).
    * object-manipulation handles.

    Imports and exports.
    * imports: avi, bmp, Cineon, dpx, DV*, jpeg, mpeg, QuickTime(TM) (Apple) mov*, OpenEXR, (*.png), SGI RGB, Targa, tif.
    * exports: bmp, Cineon, dpx, jpeg+, mov*, OpenEXR, png+, SGI, Targa.
    * any practical resolution, image or píxel aspect ratio (no resolution límites).
    * 16 bits/channel for selected incoming imagery types.
    * included exporters for Maxscript (3ds Max, 3d Studio Viz), Autodesk Maya scene file; Softimage dotxsi; LightWave; Maxon c4d (via. Lws), bentley Microstation; Houdini; Blender; Carrara; Electric Image, hash animation: master; Poser, realsoft 3d; Truespace, Vue 5 & 6 Infinite; Discreet Flame/inferno (3-d), Combustion(3-d), Combustion/Flame/inferno 2-d ASCII tracker file; After Effects(2- & 3-d), Shake (2- & 3-d), Apple motion(2-d), Nuke, flair motion control cameras; Fusion (2-d), Fusion 5 (3-d), Toxic, Místika; Particle Illusion.
    * flexible generic ASCII text importers and exporters for tracker 2-d paths and 3-d positions, and Camera/object paths.
    * sample exports available. Features can vary from exporter todo exporter.
    * sizle(TM) scripting language, so you can modify existing exporters, or add new importers, tools, or exporters.
    * if you are Ken on a certain export and are willing todo help, se what is neded todo develop new exporters.
    *: limited or unavailable on Windows XP profesional 64.
    +: not on OS X.
    Workflow and user interface.
    * stand-alone Windows XP/vista/Intel-Mac/power-Mac application. Se system recommendations. 64-bit versión available, or 32-bit XP versión a los runs under Windows XP profesional 64 (vista 64).
    * multi-shot Batch processing for unattended operation.
    * merge tracked files.
    * scrubbable and real-time Ram buffer playbak with 3-d CG object overlays.
    * configurable keyboard mapping.
    * configurable viewport configurations.
    * configurable shot presets.
    * configurable coordinate system definition (max, Autodesk Maya, LightWave, etc).
    * configurable color Scheme (esquema del color), including dark- (sample capture) or light-colored presets.
    * floatable Camera view and control panel.
    * customer care center featuring automatic downloads of new versións, messaging system, and característica suggestion system.
    Syntheyes - Andersson technologies llc.

  15. #15
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    Syntheyes 2007 1-2

    ¿Qué es esto de win64? ¿Qué solo hay para esta versión de Windows? ¿O dice que ahora funciona la versión 32 bits en el win64?
    No lo tengo claro.

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